et tips til billig vekt for å veie f.e. bryggesalter nøyaktig

Jeg fikk to slike vekter som Huub opplyste om i hus i går. Verden er fantastisk etterhvert. Noen få dager, så har du et flott produkt rett i postkassa di fra langtvekkistan...
Et lite problem med min(e) dog. Batterihuset var for trangt/kort til å få batteriene trykket  på plass. (pluss at det står i medfølgemde papirer at det er inkludert CR-2032 batter - ser ikke noe til deti).
Jeg måtte ta hammeren og kveste/forkorte ett par slike AAA batterier for overhodet å få dem i vekta. Men da fungerr den aldeles upåklagelig. 
 
FredT skrev:
Jeg fikk to slike vekter som Huub opplyste om i hus i går. Verden er fantastisk etterhvert. Noen få dager, så har du et flott produkt rett i postkassa di fra langtvekkistan...
Et lite problem med min(e) dog. Batterihuset var for trangt/kort til å få batteriene trykket  på plass. (pluss at det står i medfølgemde papirer at det er inkludert CR-2032 batter - ser ikke noe til deti).
Jeg måtte ta hammeren og kveste/forkorte ett par slike AAA batterier for overhodet å få dem i vekta. Men da fungerr den aldeles upåklagelig.  

Fikk også min vekt i går og setter i gang siste saisonbrygging nå. Jeg trengte ikke hammer (til AAA type bat. (AA kreves hammer ja :bank2:)) .Papir har jeg ikke lest (lat.. :sovne:) men i anonsen sto det tydelig at baterier var ikke inkludert.

Min sønn spørte meg foresten hvorfor jeg trenger en slik vekt. Har ser for mye på t.v.
 
Huub skrev:
Min sønn spørte meg forresten hvorfor jeg trenger en slik vekt. Har ser for mye på t.v.

Hehe. Jeg pleier å veie inn mineralene på kjøkkenbenken. Da har alle som er utenfor direkte innsyn gjennom vinduet. Skjeggete mann som finveier små doser med hvitt pulver. Hmm.
 
Gahr skrev:
Hehe. Jeg pleier å veie inn mineralene på kjøkkenbenken. Da har alle som er utenfor direkte innsyn gjennom vinduet. Skjeggete mann som finveier små doser med hvitt pulver. Hmm.

Morsomt å kunne bidra til "livet bak gardinene".
 
FredT skrev:
Jeg fikk to slike vekter som Huub opplyste om i hus i går. Verden er fantastisk etterhvert. Noen få dager, så har du et flott produkt rett i postkassa di fra langtvekkistan...
Et lite problem med min(e) dog. Batterihuset var for trangt/kort til å få batteriene trykket  på plass. (pluss at det står i medfølgemde papirer at det er inkludert CR-2032 batter - ser ikke noe til deti).
Jeg måtte ta hammeren og kveste/forkorte ett par slike AAA batterier for overhodet å få dem i vekta. Men da fungerr den aldeles upåklagelig. 

Fikk min idag. Batterihuset er for kort. Klippet av plastikken i den enden som seriekobler batteriene. Fungerer veldig bra.
 
Har du prøvd f.eks veie en lett ting med den for å se om den virker bra? Hvor mye veier en flue, veps eller maur?
;-)
 
Jeg har en pickup-vekt, som jeg bruker for å justere stifttrykket på platespilleren. Det fulgte med et 5 g kalibreringslodd og ebay-vekta viser 5.0. Bedre kan det ikke bli
 
Og en 50-øring avleses til 3,6 gram - akkurat som den er oppgitt til å skulle veie. Faktisk en utrolig nøyaktighet til en svært gunstig  pris på vekten.
Får heller finne seg i å måtte mekke litt med batteriene da .........( ikke alle kanskje)
 
Jeg greide til slutt å få pressa batteriene heilt inn slik at det gikk an å lukke lokket skikkelig. Da funka ikke vekta, og det begynte å lukte besynderlig, så tok ut batteriene som viste seg å være glovarme ::) Men vekta funker fortsatt om jeg ikke presser for mye. Da får jeg likevel igjen lokket, men buler ut litt, så lurer på om jeg skal fikse ein list ellerno som vekta kan stå på så jeg faktisk kan få brukt den til noe.
 
f..., jeg angrer på at jeg startet denne tråden :'( Så mange som har problemer med å få inn batterier :jaha: (ikke jeg merkelig nok)

unskyld meg ;D
 
Jeg var ikke verre en at jeg kjøpte en jeg og. Med litt vennlige ord og balltre så kom batteriene på plass. Nå virker den fint.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Huub skrev:
f..., jeg angrer på at jeg startet denne tråden :'( Så mange som har problemer med å få inn batterier :jaha: (ikke jeg merkelig nok)

unskyld meg ;D

Tja... Hvis formålet var å finne en billigst mulig vekt kan jeg jo anbefale vektstangprinsippet sammen med en tommestokk. Med en lang stang med vekt som er målt med god presisjon en gang "i livet". Så er det vare å bruke kalkulator sammen med prinsippet om moment-likevekt. Summen av kraft gang arm "på venstre" side er lik kraft ganger arm på den andre siden. Jo mere presis kjent vekt av selve stangen og en litt presis av måling av lengder kan man med ANALOGE prinsipper, uten batterier, ha like god nøyaktig som mange av disse digitale plastikk-greiene.
 
Freddy skrev:
Huub skrev:
f..., jeg angrer på at jeg startet denne tråden :'( Så mange som har problemer med å få inn batterier :jaha: (ikke jeg merkelig nok)

unskyld meg ;D



Tja... Hvis formålet var å finne en billigst mulig vekt kan jeg jo anbefale vektstangprinsippet sammen med en tommestokk. Med en lang stang med vekt som er målt med god presisjon en gang "i livet". Så er det vare å bruke kalkulator sammen med prinsippet om moment-likevekt. Summen av kraft gang arm "på venstre" side er lik kraft ganger arm på den andre siden. Jo mere presis kjent vekt av selve stangen og en litt presis av måling av lengder kan man med ANALOGE prinsipper, uten batterier, ha like god nøyaktig som mange av disse digitale plastikk-greiene.

Det fungerte utmerket det men som måsene (måkene) sier. skaha skaha
 
Jeg kjøpte også vekta som det ble linket til først i tråden, da det er en høyfrekvent piping i den vekta jeg har, noe jeg gjerne skulle vært foruten.
Synes den nye slår seg så fort av at jeg ikke rekker å veie ferdig, så jeg står heller og hører på en hylende kondensator. Vil tro det ikke er et gjennomgående problem, men hvem vet. :)
 
Huub skrev:
f..., jeg angrer på at jeg startet denne tråden :'( Så mange som har problemer med å få inn batterier :jaha: (ikke jeg merkelig nok)

unskyld meg ;D

Min virkar fint, så langt. Batteria smatt i med litt lett overtalelse.
 
Har omtrent samme vekt, og fikk også problemer med å få inn batteriene. Løsningen var enkel - ta en avbitertang og klipp av en liten bit av strammefjærene, så funker det finfint :)
 
GeirH skrev:
Har omtrent samme vekt, og fikk også problemer med å få inn batteriene. Løsningen var enkel - ta en avbitertang og klipp av en liten bit av strammefjærene, så funker det finfint :)

ga opp og få i batteriene mine for det ble for trangt. Skal prøve dette om jeg finner igjen vekten da..
 
Tilbake
Topp