Fellesbestilling på cornelius-fat hos Bryggeland

MagneFV skrev:
Fellesbestilling blir jo helt feil ord å bruke hvis noen betaler 650,- mens andre må ut med 679,-.
Hadde det vært felles, hadde alle betalt det samme....
Selv om 679,- antakeligvis er en grei pris.

Men da mente du vel Flaskefylleren, og ikke fatene? Jeg trenger også en sånn en, men skjønner ikke hvor du finner prisen 650/679. På URL'en står den til 995,- ..
 
Nei, jeg mente fat.
Som det står i begynnelsen av denne tråden, var prisen 650,- mens etter ca. 25. februar steg plutselig prisen til 679.-
I skrivende stund er i alle fall prisen satt til 679,-. Hva den er når du leser dette er jo umulig å si, da man tydeligvis  kan endre spillereglene midt i "løpet".

http://bryggeland.no/fellesbestilling-corneliusfat-19-liter.html http://bryggeland.no/fellesbestilling-corneliusfat-12-liter.html
http://bryggeland.no/fellesbestilling-corneliusfat-9-liter.html
Poenget mitt er at dette IKKE kan karateriseres som noen FELLESbestilling, men snarere en FORHÅNDSbestilling med dertil hørende forhåndsBETALING. Altså en glimrende måte å drive butikk på, hvis man f.eks  sliter med likviditeten samtidig som man ikke ønsker å løpe noen som helst risiko.
 
MagneFV skrev:
Fellesbestilling blir jo helt feil ord å bruke hvis noen betaler 650,- mens andre må ut med 679,-.
Hadde det vært felles, hadde alle betalt det samme....
Selv om 679,- antakeligvis er en grei pris.

Grunnen til at prisen gikk opp til 679,-. er at  man kan bruke rabattkoden som ligger i "Det lille ekstra (for medlemmer i Norbrygg)" , som vil senke prisen med 5-6% (under 650pr.fat) mange velger også å betale med visa/payapal , der forsvinner 1,7-2% ekstra. + kostnader til innpakkning/utsendelse mm. som er inkludert i prisen, pappeske/tape/etikett/arbeidstid koster fort over 29kr ink. mva som gjorde at vi økte prisen til 679,- da også for at kunder rundt om i landet skulle ha muligheten til å "henge seg på"

650kr er fortsatt prisen som blir brukt "ut av butikk".

Før var det "fellesbestillinger" som involverte diverse personer, som igjen kjøpte inn gjennom oss, det ble ofte litt surr, med hvem som skulle ha hva. Så ville en ha faktura på alle fatene, så ville mange av enkelt kundene der igjen også ha egene fakturaer etc. regnskapsmessig blir det veldig mye lettere å ta det direkte gjennom nettbutikken/butikken.

Forhåndsbestilling med forhåndsbetaling eller fellesbestilling : vi lar kundene "henge" seg på bestillingen vi tar- til ca. innkjøpspris (etc fatprisen fra fabrikk+frakt+mva+ en liten margin med forbehold om valutasvingninger), fat som blir skadet under transport etc er ikke regnet inn mm.

Mange vil se på det som en fellesbestilling, mange som  Forhåndsbestilling med forhåndsbetaling.

Evt. fortjeneste blir på "mersalg" til fatene. ønsker 1 eller 2 - å gå gjennom regnestykket med fakturaer på frakt, fatene overføringer etc - er det bare å sende en email til : post@bryggeland.no og avtale et møte i en av butikkene 1-2 uker etter fatene er i Norge (etc når vi har mottatt fakturaen på frakten.), men man vil da måtte skrive under på en taushetserklæring.  

Grunnen til "forhåndsbestilling med forhåndsbetaling"/fellesbestilling  - er at pengene sendes til fabrikken før fatene sendes til Bryggeland.
Man får fat til innkjøpspris fra fabrikk (± 6-7%) som privatperson .

Rutof skrev:
Dette er ikke felles bestilling. Dette er forhånd bestilling hos et firma
Arild Sørheim skrev:
Bryggeland kaller det fellesbestilling, ikke forhåndsbestilling.

"Fellesbestilling eller Forhåndsbestilling med forhåndsbetaling til et firma"  velg selv hva man ser på det som, det er nye fine fat til en god pris. liker man ikke at det heter fellesbestilling, så ikke kjøp.
 
Tror vi skal være litt forsiktig med å kritisere et sikkert velment tiltak for hardt.
Jeg gjetter på at de her satset på "break even", dvs at dette skulle gå i null for dem.
Hvertfall sånn jeg forstår det ut av det de sier med "et servicetilbud" til kundene.

Ok de burde ha opplyst at prisen kunne bli justert litt, men synes ikke det er grunn til å hogge hue av dem for dette :)
Vi risikerer vel at de ikke gidder dette i fremtiden ved å være for utakknemlig..

Edit;  Mats kom med svar før jeg så det :)
 
Det er et knall tilbud, og all ære til bryggeland for det. Mitt innlegg var mest semantisk pirk. Man blir vel litt skadet av å bo sammen med en norsklærer.
 
Arild Sørheim skrev:
Det er et knall tilbud, og all ære til bryggeland for det. Mitt innlegg var mest semantisk pirk. Man blir vel litt skadet av å bo sammen med en norsklærer.

Du mener vel syntaktisk pirk?
Neida, tuller bare.

Synes også dette er et glimrende tiltak, spesielt med tanke på at det er en butikk som står bak. Deres jobb er jo først og fremst å tjene mest mulig penger med minst mulig innsats. (den hersens kapitalismen). Det vil de ikke oppnå på denne måten.
Men for alle oss som trenger etapar-tolv ekstra fat er det supert! 
 
Mr.Baggins skrev:
Prisen på fatene hos bryggeland, er det med frakt til meg? Eller betaler jeg ekstra for å få de tilsendt?

Frakt kommer nok i tillegg, kan hentes gratis i butikk.
 
arefsahl skrev:
Lurer veldig på om jeg skal slenge meg med på denne bestillingen. Hva vil dere anbefale når det gjelder størrelse? Brygger for det meste 21 liters batcher som skal flaskes/tappes på fat.
Liker godt å ha det på flasker.

Lurer derfor på om jeg skal gå for 19 eller 12 liters fat.
Om jeg vil ha noe på flasker for å gi bort osv, trenger man kanskje ikke fylle opp fatet helt, bare man fyller det opp med CO₂ først?

Trenger anbefalinger ???

Om du ikkje allereie har bestilt så tenkte også eg at 12-liters fata + nokre flasker er midt i blinken for min del. Men etter å ha tappa 19 liter på 12-liters fat (brukte nokre få minutt på å fylle fatet og sette på Co2) og 6,5 liter på flaske, så er eg glad for at eg har bestilt 3 stk 19-liters fat av Bryggeland. Men eg trur eg blir nøgd med å ha både 12- og 19-litere tilgjengeleg  :)
 
Mats Hille skrev:
MagneFV skrev:
Fellesbestilling blir jo helt feil ord å bruke hvis noen betaler 650,- mens andre må ut med 679,-.
Hadde det vært felles, hadde alle betalt det samme....
Selv om 679,- antakeligvis er en grei pris.

Grunnen til at prisen gikk opp til 679,-. er at  man kan bruke rabattkoden som ligger i "Det lille ekstra (for medlemmer i Norbrygg)" , som vil senke prisen med 5-6% (under 650pr.fat) mange velger også å betale med visa/payapal , der forsvinner 1,7-2% ekstra. + kostnader til innpakkning/utsendelse mm. som er inkludert i prisen, pappeske/tape/etikett/arbeidstid koster fort over 29kr ink. mva som gjorde at vi økte prisen til 679,- da også for at kunder rundt om i landet skulle ha muligheten til å "henge seg på"

650kr er fortsatt prisen som blir brukt "ut av butikk".

Før var det "fellesbestillinger" som involverte diverse personer, som igjen kjøpte inn gjennom oss, det ble ofte litt surr, med hvem som skulle ha hva. Så ville en ha faktura på alle fatene, så ville mange av enkelt kundene der igjen også ha egene fakturaer etc. regnskapsmessig blir det veldig mye lettere å ta det direkte gjennom nettbutikken/butikken.

Forhåndsbestilling med forhåndsbetaling eller fellesbestilling : vi lar kundene "henge" seg på bestillingen vi tar- til ca. innkjøpspris (etc fatprisen fra fabrikk+frakt+mva+ en liten margin med forbehold om valutasvingninger), fat som blir skadet under transport etc er ikke regnet inn mm.

Mange vil se på det som en fellesbestilling, mange som  Forhåndsbestilling med forhåndsbetaling.

Evt. fortjeneste blir på "mersalg" til fatene. ønsker 1 eller 2 - å gå gjennom regnestykket med fakturaer på frakt, fatene overføringer etc - er det bare å sende en email til : post@bryggeland.no og avtale et møte i en av butikkene 1-2 uker etter fatene er i Norge (etc når vi har mottatt fakturaen på frakten.), men man vil da måtte skrive under på en taushetserklæring.  

Grunnen til "forhåndsbestilling med forhåndsbetaling"/fellesbestilling  - er at pengene sendes til fabrikken før fatene sendes til Bryggeland.
Man får fat til innkjøpspris fra fabrikk (± 6-7%) som privatperson .

Rutof skrev:
Dette er ikke felles bestilling. Dette er forhånd bestilling hos et firma
Arild Sørheim skrev:
Bryggeland kaller det fellesbestilling, ikke forhåndsbestilling.

"Fellesbestilling eller Forhåndsbestilling med forhåndsbetaling til et firma"  velg selv hva man ser på det som, det er nye fine fat til en god pris. liker man ikke at det heter fellesbestilling, så ikke kjøp.

Uffda
 
Nokon som har noko nytt her?
Konstaterer at ordren min er registret som ubehandla, og for å sleppe at Bryggeland vert nedrendt av e-postar og telefonar og liknande, tenkte eg at vi kunne dele litt informasjon her om det er nokon som har noko å bidra med.
 
FrodeSy skrev:
Nokon som har noko nytt her?
Konstaterer at ordren min er registret som ubehandla, og for å sleppe at Bryggeland vert nedrendt av e-postar og telefonar og liknande, tenkte eg at vi kunne dele litt informasjon her om det er nokon som har noko å bidra med.

Jeg var innom de på Grünerløkka forrige uke, og da nevnte han at ordren var sendt Italia som planlagt den 10. mars som også var fristen på denne fellesbestillingen. Så da vil jeg tro at alt er i orden så lenge du bestilte innenfor fristen. Valgte du å hente i butikk, så blir du kontaktet av butikken så fort de får fatene. Var ihvertfall slik jeg fikk det forklart.
 
for de som også lurer på hvordan det står til med denne felles/forhånds-bestilingen.
jeg ringte nettopp til Bryggeland og de sa at dem fikk beskjed av bedriften i Italia i forigår at produskjonen er forventet ferdig denne uka.
med litt transportgreier osv forventer Bryggeland fatene i Norge innen 2-3 uker, selvfølgelig uten å love noe (siden produskjonen ikke er ferdig ennå)
 
på nettsiden til Bryggeland står det nå at fatene har ankommet.

spørsmål
jeg bestillte og betalte 4 stk 19L fat tidlig mars.
Jeg leter nå etter kvittering og finner ikke noe form for bekreftelse på mail, men finner ingenting.

Er det noen flere som har bestillt som mangler kvittering?

Jeg har tatt kontakt met Bryggeland men har ikke fått svar enda.
 
Jeg lette i mailen og fant en bekreftelse (subject: Bryggeland​.no: New Order # 1000xxxx)

Men har ikke hørt noe etter jeg fikk den bekreftelsesmailen ved bestilling (18. feb.)
 
Thank you for your order from Bryggeland.no. Once your package ships we will send an email with a link to track your order. You can check the status of your order by logging into your account. If you have any questions about your order please contact us at post@bryggeland.no or call us at 63 80 38 00 Monday - Friday, 8am - 5pm PST.

Your order confirmation is below. Thank you again for your business.

Edit:
Da har vi mottatt forsendelsen med Cornelius fat.

Det betyr at de som har vært med på fellesbestillingen, kan hente fatene i våre butikker, fra og med Tirsdag 22 April.

Vi starter også utsendelsen av fatene på Tirsdag.
 
Til dere som har bestilt og skal hente i butikken i Drammen:
Jeg fikk svar på forespørsel om de var ankommet, og de hadde blitt hentet på lageret i dag og var klare for henting.

:skitbra: :biersmile:
 
Tilbake
Topp