Fermentasaurus 2 kommer mot slutten av året

Kjøpte et slikt sett med ball lock-adaptere til en G-kobling. Fikk problemer med å få det tett. Pakningene som fulgte med fungerte ikke, når det skrus til presses pakningene ned i 'røret'. på G-koblingen. Fikk det noenlunde tett med gjengetape uten pakning men det er ikke 100%. Noen som har vært borti problemet og funnet en pakning som fungerer?
 
Kjøpte et slikt sett med ball lock-adaptere til en G-kobling. Fikk problemer med å få det tett. Pakningene som fulgte med fungerte ikke, når det skrus til presses pakningene ned i 'røret'. på G-koblingen. Fikk det noenlunde tett med gjengetape uten pakning men det er ikke 100%. Noen som har vært borti problemet og funnet en pakning som fungerer?
Bruker litt stivere pakning, fiberpakning er det det heter?
 
i følge min lokale leverandør, bryggmann, kommer ikke V2 til Norge før mars. Prisen var heller ikke enda bestemt
 
Fikk svar fra Kegland down under:

Hi Ola,

We're expecting a limited amount of stock in before christmas, but this is expected to move super quick.

--
Kind regards,
-----
Nathan Roncari

KegLand Distribution PTY LTD
12-18 Lascelles Street,
Springvale
VIC 3171


Mars i Europa kan høres sannsynlig ja.
 
KegLand sin 50 liter skal visst dukke opp hos Brewshop i januar. De tar ikke inn 27 literen, siden den passer best til 5-gallons batcher. Satser heller på 35 literen fra KegKing som er ventet i februar. Den større butterfly-ventilen og specsene ellers skal vøre ganske like på KegLand og KegKing. Bortsett fra at åpningen øverst er uendret fra V1 på KegKing sin versjon.

(Grunnen til at det er to selskaper skal være at det var en utbrytergruppe fra KegLand. Og det har vært surr med patenter og rettsaker i ettertid.)
 
KegLand informerer om Fermentasaurus 2 (heter nå FermZilla) på Aussie Homebrewer. Ikke noen dato for lansering,men det nærmer seg:

We have been testing out the new FermZilla Fermenters today and we will probably do a video on the product next week:

We have been very keen to release this product earlier but the reality is we don't want to release a product that we are not 100% happy with. As you can see from the photos above we already have the fermenter pretty much finished. But we would like to make some very minor adjustments to the lid and dump valve assembly as we have some other features that we would like to also include in this product.

We have spent thousands of hours in product development on this one product and even though we might make a few extra bucks by releasing this new fermenter early we are in this business for the long term and we believe it's worth waiting slightly longer for us to make a good product an excellent product. What I can assure you is that this new fermenter design will change the home brewing industry.

Certainly previous fermenter designs were great but once you have used the new FermZilla we really believe you will be able to appreciate the benefits of this new design.

We have also invested heavily in a much larger production facility to manufacture these containers. This new facility has significantly higher output than the previous blow moulding plant. The previous plant was able to produce 1 fermenter in about 90-100 seconds. One the new plant has been completed it can produce a fermenter every 3-5 seconds.

We have optimised the polymers used, we have made the lid opening larger, the dump valve double the size, the stand has been improved and as you can see from the images. We have a new collection container with 3 openings so you have more options as to how to use it and this will be explained in detail later.

The lid itself we have also made several optional extras that can be sold separately that we will talk about in the coming months.

We are now at the point where I am really not sure it's worth purchasing a stainless conical as these new plastic ones are far better value for money and are more feature packed and most of the stainless fermenters can barely hold enough pressure to carbonate in.
 
Noen som har konkludert med om det er Fermentasaurus eller Fermzilla som er verdt å gå for om man ønsker en av disse?
 
Noen som har konkludert med om det er Fermentasaurus eller Fermzilla som er verdt å gå for om man ønsker en av disse?

Skiftet de ikke bare navn? Uansett så er vel den nye,altså G2 det jeg antar man vil kjøpe hvis man kjøper ny. Jeg satt på gjerdet da den første kom ut, da jeg syntes topphullet var litt smått, og tenkte at det bør komme noe med større dim etterhvert.
 
Skiftet de ikke bare navn? Uansett så er vel den nye,altså G2 det jeg antar man vil kjøpe hvis man kjøper ny. Jeg satt på gjerdet da den første kom ut, da jeg syntes topphullet var litt smått, og tenkte at det bør komme noe med større dim etterhvert.

Keg King har Fermentasaurus v2 35L, mens Keg Land har Fermzilla 50L og 27L.
 
Tilbake
Topp