Forslag til temperaturkontroll til Petits varmebrett

nå er romtemperatur 17 °C og UT viser 29 °C. Ingen problem å heve nei. Tar kanskje noen timer for å heve med 1 °C men det er bare bra synes jeg. Har også en tynn 'sovepose' rundt hele greie.
 
Huub skrev:
nå er romtemperatur 17 °C og UT viser 29 °C. Ingen problem å heve nei. Tar kanskje noen timer for å heve med 1 °C men det er bare bra synes jeg. Har også en tynn 'sovepose' rundt hele greie.

Høres bra ut! Har du et bilde også?  :)
 
ebay, koster godt under toll/momsgrensen, den kan styre en kjøl og en varmeenhet på 10 A.
Den er ferdi loddet men du må montere støpsel og kontakter
 
Kabelkanal burde passe yppelig for å lage boks til stc-1000

https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?toc=19881
 
Gammel tråd, men følte for å dele hvordan min boks til STC-1000 ser ut.

Lagde denne selv i garasjen av noen plater jeg hadde liggende, + litt høyttalertrekk og spraylim :)

Spørsmål; Generérer STC-1000 noe særlig med varme? tenker på om jeg behøver noe kjølehull i boksen min.

IMAG1132.jpg
 
Eg slenger meg på denne gamle tråden.
Har skaffa meg lite kjøleskåp (men ikkje lite nok, meiner sambuaren min) og bestilt  STC-1000 på e-bay. No manglar eg berre ei varmeplate og eg lurer på om nokon har prøvd å kjøpe varmeplate på e-bay? Slik som denne:
http://www.ebay.com/itm/Vivarium-Heat-Mat-Pet-Reptile-Amphibians-Heater-Warmer-Pad-28x28cm-220V-US-Plug-/271128487747?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3f20846743

Ser den er berre på 14W, men det burde kanskje halde. Tenkte i grunn ikkje å lage Saison, så eg vil vel halde meg på rundt 20 grader. No står heile kjøleskåpet på kjøkenet i 24 grader, men vurdrer å sette det ned i boden, som for tida har berre 10 grader. Vil det halde, eller bør eg kjøpe ei varmeplate på 25W ?
 
Jeg slenger jeg meg på med et spm innfor samme område.

Jeg har akkurat fått STC-1000. Mener jeg tidligere har lest at akvarievarmer kan brukes som varmekilde. Er det noen som har erfaring med dette?
På selve kolben står det at den ikke må brukes "på land"

Og, noen forslag til hvordan den "monteres" i skapet? Lurer på bruke en treplate med noen bøyde spikere som stativ.
 
14W skal være nok. Jeg brukte ikke mer enn dette når jeg for å holde temperaturen på 20 grader under gjøringen med 10 grader i kjelleren og bare ett tynt liggeunderlag rund gjæringskaret. Ett kjøleskap isolerer mye bedre, så det går helt sikkert fint.

Dovre skrev:
Eg slenger meg på denne gamle tråden.
Har skaffa meg lite kjøleskåp (men ikkje lite nok, meiner sambuaren min) og bestilt  STC-1000 på e-bay. No manglar eg berre ei varmeplate og eg lurer på om nokon har prøvd å kjøpe varmeplate på e-bay? Slik som denne:
http://www.ebay.com/itm/Vivarium-Heat-Mat-Pet-Reptile-Amphibians-Heater-Warmer-Pad-28x28cm-220V-US-Plug-/271128487747?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3f20846743

Ser den er berre på 14W, men det burde kanskje halde. Tenkte i grunn ikkje å lage Saison, så eg vil vel halde meg på rundt 20 grader. No står heile kjøleskåpet på kjøkenet i 24 grader, men vurdrer å sette det ned i boden, som for tida har berre 10 grader. Vil det halde, eller bør eg kjøpe ei varmeplate på 25W ?
 
Tilbake
Topp