Gjæringskap lukt

Hei.

Jeg har fått tak i et kjøleskap som jeg skal bruke til gjæringskap. Har rigget med varmeplate og temp styrer.

Men det jeg lurer på:
Kjøleskapet har tidligere blitt brukt til lagring av vompølser (hundemat) og det henger noe lukt igjen etter skrubbing og spyling. Dette kan da ikke ha noe å si med tett gjæringskar eller?

Kjøleskapet har også en fryser del, noen som har erfaring med hvor lenge dette holder med "av/på" styring?

Skapet står forresten i uisolert garasje.



Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Er det ikke et triks å sette inn ei skål med eddik? Ville uansett ikke bekymret meg for det, etterhvert så blir lukta borte og erstattet med lukten av blow-overs.

Jeg har satt alle mine kjøleskap til å ha 10min forsinkelse på kjøledelen. Viktig at kjøleskapet lever lenge tenker jeg.
 
Klorin tror jeg tar lukt ganske bra.
Og så blir det kanskje noen færre basselusker også.
 
Hei.

Jeg har fått tak i et kjøleskap som jeg skal bruke til gjæringskap. Har rigget med varmeplate og temp styrer.

Men det jeg lurer på:
Kjøleskapet har tidligere blitt brukt til lagring av vompølser (hundemat) og det henger noe lukt igjen etter skrubbing og spyling. Dette kan da ikke ha noe å si med tett gjæringskar eller?

Kjøleskapet har også en fryser del, noen som har erfaring med hvor lenge dette holder med "av/på" styring?

Skapet står forresten i uisolert garasje.



Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Har eit skap som ein kolega hadde fått blodvaten frå fisk i. Han måtte hive det ut av kjøkkenet. Høytrykk vaska det og sette inn ein bolle med Klorin. Vart ikkje fiske øl av det første brygget.

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp