Haandbryggeriet og karbonering

Har ikke opplevd dette på samme måte, selv om jeg har hatt en eller to flasker som har vært overkarbonert tidligere.
Tror også denne tråden har vært oppe tidligere, da jeg vet de hadde noe problemer med at ølet ikke var helt ferdig utgjæret når det ble tappet på flaske.
Vet ikke om de tilsetter sukker, eller vørter (med en viss SG) til ettergjæringen på flasker, men det kan også være at denne blir noe ujevnt fordelt.

Uansett vil alle tjene på at Haandbryggeriet får beskjed om hva som oppleves med de ulike batchene (jens @ haandbryggeriet.no) eller ihvertfall øltypene hvis man ikke har flasken.

Vil bare legge til at min erfaring med Haandbryggeriet det siste året (rundt 40-60 flasker) har vært at ikke en eneste flaske har skummet over - men derimot at det kan ha forekommet én og annen litt daff variant. Men smaken er alltid god. Det er spesielt Pale Ale og London Porter jeg har kjøpt (det eneste ICA Vinderen fører fra HB - noe jeg tror de selger mye av, så her er det bare å selge inn flere øltyper, HB-selgere!). Jeg må også legge til at jeg prøver å være nøye med at personen i kassa ikke snur og snurrer for mye på flaskene når de scanner de - noe de fleste insisterer på å gjøre. Vet ikke om det har noen effekt på skummengden, men...

Tilbake
Topp