Hopster Bryggeri

I morgen blir det brygging av imperial stout! Så får vi se om meskevannet er ferdig oppvarmet slik som planlagt når jeg står opp :)
ny2ujusy.jpg
 
Spøk til side: Det må være noe av det råeste jeg har sett av hjemmebryggerier noensinne. Har bryggingen gått bra?
 
Gahr skrev:
Spøk til side: Det må være noe av det råeste jeg har sett av hjemmebryggerier noensinne. Har bryggingen gått bra?

Takker!

Bryggingen har gått bra. Var litt overrasket over at det tok 20 minutter å kjøle ned til 20 grader helt til jeg innså at varmeelementet i kokekjelen fremdeles stod på - mega brainfart! :bank2: ;D

Blir Andrimne bryggeri pilotbryggeri på 7 fjell?
 

Vedlegg

  • 2013-10-05 13.58.14.jpg
    2013-10-05 13.58.14.jpg
    131,7 KB · Sett: 831
Bjarte H skrev:
Gahr skrev:
Spøk til side: Det må være noe av det råeste jeg har sett av hjemmebryggerier noensinne. Har bryggingen gått bra?

Takker!

Bryggingen har gått bra. Var litt overrasket over at det tok 20 minutter å kjøle ned til 20 grader helt til jeg innså at varmeelementet i kokekjelen fremdeles stod på - mega brainfart! :bank2: ;D

Blir Andrimne bryggeri pilotbryggeri på 7 fjell?


Haha! Det betyr dog at du har meget god kjøling!

Ja, hjemmebryggeriet flytter nok hjemmefra når vi har 7 Fjell på plass. Skal forøvrig brygge en test-batch med black IPA til tirsdag. Og en test-batch pale ale går på fat i morgen eller mandag.
 
Gahr skrev:
Ja, hjemmebryggeriet flytter nok hjemmefra når vi har 7 Fjell på plass. Skal forøvrig brygge en test-batch med black IPA til tirsdag. Og en test-batch pale ale går på fat i morgen eller mandag.

Smud!
 
Oksygenflasken er permanent montert  8)

Traff litt høyt på o2-nivå på dette brygget, men ikke verre enn at det går greit :)
 

Vedlegg

  • 2013-10-05 13.41.29.jpg
    2013-10-05 13.41.29.jpg
    112,1 KB · Sett: 813
  • 2013-10-05 15.31.52.jpg
    2013-10-05 15.31.52.jpg
    271,8 KB · Sett: 837
Bør være uproblematisk. Litt lav temp i starten av gjæringen fikser biffen. Hvilken gjær bruker du?
 
Planlegger du automatisering av humletilsetninger også etterhvert? Og hva med start av skylling og kok? Er målet helautomatisering?
 
Det var et nydelig Oxygen flowmeter du hadde montert i oksygen sløyfa di ;-) Funka det etter hensikten?
 
Meget sexed anlegg. Litt for automatisert for my liking, men hadde ikke lagt med ned på rygg og blånekta. Har samme oxy-regulator :)
 
Tilbake
Topp