Det er chinnock skuddSynes bare de virket så tjukke og bleke til å være skudd.
Bumper denne. Var kanskje litt tidlig ute sist, har jo hatt et par snøstormer siden, men nå har det begynt å spire litt selv om det fortsatt ligger noe snø ute.Noen som har tenkt seg ut i hagen for å trimme røttene nå fremover? Jeg har lyst på 2-3 rotskudd fra ei plante som trives og har gitt litt avling, uten noe tull med import.
Helst en type som funker greit både som aroma- og bitterhumle.
Jeg har røsket i bedet og sitter med noen røtter av WGV, som jeg kunne tenkt meg å bytte mot andre typer humle. Jeg har Cascade, Columbus og Fuggle fra før, og kunne tenkt meg noe annet i tillegg. Det kan bli mulig at jeg må tynne litt på disse også etterhvert, så kanskje dukker det opp avlegger fra dem også.
Vis vedlegget 18068
Jeg jobber i sentrum, så transport til Oslo er ikke ett stort problem. Jeg har igjen to-tre med friske skudd og ett par litt mere usikre. Hvor mange vil du ha? Husk at hver plante trenger god plass og sprer seg fort.Svært interessert, men du er vel ikke innom Oslo fra tid til annen?
Den er grei.Vi er tre kompiser med hvert vårt hus. Masse plass
Tar gjerne de tre som spirer slik at alle får
Bare så hvor, så kan jeg plukke dem opp. Mandag er bra
M
Jeg har noen Fuggle-røtter som ser ut til å ha et par-tre centimeterstore spirer. Det har stått helt stille i over en uke, og jeg mistenker tørkedød eller manglende dvale. Vil en uke i kjøleskapet være en bra plan for å sjekke om det er sistnevnte?
A
.... Det vet egentlig du best. Dette er en av de tre fra deg. De to andre er helt like dan. Null bevegelsehumle trenger minst seks uker dvaletid. Hvor lenge har den stått inne?
Da kan jeg garantere at de har stått i dvale siden, tja, oktober-november?.... Det vet egentlig du best. Dette er en av de tre fra deg. De to andre er helt like dan. Null bevegelse