Noen som har en god løsning til å fange opp dampen om en ikke har vindu å lede dampen ut av?
Som prinsippet i en tørketrommel med varmeveksler? Eller gjenom ett kjøleskap med nedkjøling til damp går tilbake til flytende tilstand? Tja burde jo være muligBør jo være mulig å konstruere en hette med avsug inn i et kondenseringskammer som dreneres ut i ei bøtte eller vasken?
Som prinsippet i en tørketrommel med varmeveksler? Eller gjenom ett kjøleskap med nedkjøling til damp går tilbake til flytende tilstand? Tja burde jo være mulig
Hydrogenbombe da? det er kondensert vann så blir ikke så mye trykk vil jeg troDet enkleste og mest velprøvde er vel å lage noe som ligner på kjøleren/kondensatoren i ett hjemmebrentapparat med kaldt vann som kjølemedium?
Har man ett tett lokk med rørstuss rett opp i kondensatoren så slipper man avtrekksvifte også, men da bør man tenke litt på at man ikke må blokkere og skape ei bombe.
Man kan også ha avtrekk fra over en hatt over kokekaret og sette en kondensator mellom hatten og avtrekksvifta.
Hovedutfordringen er vel å lage noe som er praktisk i bruk og lett å stue bort.
Tja...om en slik kjøler blokkeres, så kan det bygges opp ett heftig trykk i kokekaret. Jeg er enig i at det skal mye til å få en smell, men kan man få en dusj med damp/kokende vann på seg om f eks en slange hopper av eller pakning mellom lokk og kokekar popper ut.Hydrogenbombe da? det er kondensert vann så blir ikke så mye trykk vil jeg tro
Meget tøft! Hvor mye kjølevann går med til dette?Har noen skisser her: https://daastoel.wordpress.com/2017/02/17/damphette-og-kondensering/
Sent from my iPad using Tapatalk