1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Induksjonstopp anbefaling

En tråd i 'Brygging' startet av BrewDerp, 17 Mai 2019 kl 11:31.

1. BrewDerp

BrewDerp
    Expand Collapse
    Registrert bruker

brygger BIAB på induksjonkoketopp på kjøkkenet men hver gang jeg har en full kjele med vørter klar til kok så ser jeg for meg skrekkscenariet at plata ryker og det er kokende vørter i hele kåken. Så hvilke erfaringer har folket om de induksjonstoppene som bryggselv og andre sjapper selger? Hvor lang tid bruker de på oppkok etc

2. jab

jab
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Har en Caso fra bryggselv jeg bruker til biab noen ganger. max effekt er 3.6kw. Dvs, den varmer så fort er mulig på en 16A kurs. Ikke hatt noe trøbbel med den.

BrewDerp og YngveKL liker dette.
  3. Jo-Helge

Jo-Helge
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kan vere lurt å sjekke nettbutikker for kjøkken og baking. Ofte ein del billigere.
    NB har ikkje sett på frakt kostnader

Search results

Sent from my iPhone using Tapatalk

4. AndyHagen

AndyHagen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Av erfaring kan jeg informere om at en 80cm glassplate til induksjonstopp koster det samme eller mer enn en Caso. Ikke noe å tenke på en gang.

Miguel liker dette.
  5. Kloakk

Kloakk
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Fortell meg gjerne mer.

6. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

7. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg har en Caso som har dratt et par hundre brygg nå. Fungerer stadig helt utmerket. Så har jeg skaffet ei ekstra plate: Finest Induksjonsplate C35-B1 3500W, med Schott-glass - BryggSelv. Også helt grei. Det er antakelig ikke noen vesentlig forskjell på dem, men jeg liker betjeninga på Caso'en bedre. Kan du skaffe begge, og prisforskjellen ikke er vesentlig, ville jeg gått for Caso'en.

Jeg kan brygge en dobbel batch (2x25) med ei sånn plate (Har en 60-liters kjele). Jeg får den ikke til å koke veldig kraftig, men det holder. Brukbar bevegelse i overflaten, og jeg damper av i alle fall 4 liter i timen. Den bruker litt tid på å koke opp, men ikke plagsomt lang tid. (Greit å kunne ta en kopp kaffe.)

Jo-Helge liker dette.
  8. BrewDerp

BrewDerp
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Det virker som prisene på disse er veldig like så tipper det blir en plate fra bryggselv.
    Takker for mange bra svar :)

Del denne siden