Induksjonstopp anbefaling

brygger BIAB på induksjonkoketopp på kjøkkenet men hver gang jeg har en full kjele med vørter klar til kok så ser jeg for meg skrekkscenariet at plata ryker og det er kokende vørter i hele kåken. Så hvilke erfaringer har folket om de induksjonstoppene som bryggselv og andre sjapper selger? Hvor lang tid bruker de på oppkok etc
 
Har en Caso fra bryggselv jeg bruker til biab noen ganger. max effekt er 3.6kw. Dvs, den varmer så fort er mulig på en 16A kurs. Ikke hatt noe trøbbel med den.
 
Har en Caso fra bryggselv jeg bruker til biab noen ganger. max effekt er 3.6kw. Dvs, den varmer så fort er mulig på en 16A kurs. Ikke hatt noe trøbbel med den.


Kan vere lurt å sjekke nettbutikker for kjøkken og baking. Ofte ein del billigere.
NB har ikkje sett på frakt kostnader

Search results


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Av erfaring kan jeg informere om at en 80cm glassplate til induksjonstopp koster det samme eller mer enn en Caso. Ikke noe å tenke på en gang.
 
brygger BIAB på induksjonkoketopp på kjøkkenet men hver gang jeg har en full kjele med vørter klar til kok så ser jeg for meg skrekkscenariet at plata ryker og det er kokende vørter i hele kåken. Så hvilke erfaringer har folket om de induksjonstoppene som bryggselv og andre sjapper selger? Hvor lang tid bruker de på oppkok etc

Jeg har en Caso som har dratt et par hundre brygg nå. Fungerer stadig helt utmerket. Så har jeg skaffet ei ekstra plate: Finest Induksjonsplate C35-B1 3500W, med Schott-glass - BryggSelv. Også helt grei. Det er antakelig ikke noen vesentlig forskjell på dem, men jeg liker betjeninga på Caso'en bedre. Kan du skaffe begge, og prisforskjellen ikke er vesentlig, ville jeg gått for Caso'en.

Jeg kan brygge en dobbel batch (2x25) med ei sånn plate (Har en 60-liters kjele). Jeg får den ikke til å koke veldig kraftig, men det holder. Brukbar bevegelse i overflaten, og jeg damper av i alle fall 4 liter i timen. Den bruker litt tid på å koke opp, men ikke plagsomt lang tid. (Greit å kunne ta en kopp kaffe.)
 
Det virker som prisene på disse er veldig like så tipper det blir en plate fra bryggselv.
Takker for mange bra svar :)
 
Tilbake
Topp