Karbonere med vørter?

Men det spørs fortsatt på den smøringen, samme om man bruker metall, plast eller glass.
Ja, det spørs hvor problemet ligger. Hvis det holder å unngå kombinasjonen av pakning og plasthylse kan det funke å gå over til glass. Hvis pakninga er problemet i seg sjøl er man jo like langt. Men bedre utstyrt til neste Halloween.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Ang. engangssprøyter og starsan: Jeg har en 10ml engangssprøyte som jeg bruker for å måle opp starsan. Min begynte også å bli treg. Løsningen for meg er blitt å skylle i rent vann før lagring og før bruk, og lagre i to deler, altså trekke stempelet ut av sprøyta og lagre ved siden av. Jeg har en strikk rundt de to delene for å holde dem samlet. Det viktige her er altså å ta sprøyten fra hverandre mellom hver gang den brukes. Skyll i vann før den settes sammen så fungerer den fint. Jeg har brukt min over 50 ganger.
 
Ang. engangssprøyter og starsan: Jeg har en 10ml engangssprøyte som jeg bruker for å måle opp starsan. Min begynte også å bli treg. Løsningen for meg er blitt å skylle i rent vann før lagring og før bruk, og lagre i to deler, altså trekke stempelet ut av sprøyta og lagre ved siden av. Jeg har en strikk rundt de to delene for å holde dem samlet. Det viktige her er altså å ta sprøyten fra hverandre mellom hver gang den brukes. Skyll i vann før den settes sammen så fungerer den fint. Jeg har brukt min over 50 ganger.
Best å bruke kokt vann kanskje?
Tenker på infeksjonsfaren.
 
Kva med enkle fyllere som brukes i alle barer for sprit?
https://s.click.aliexpress.com/e/cbw8yL4y
4be98914da4d2177970205bb859df0d9.jpg
 
Dette er en lang tråd, og noen har kanskje svart på det tidligere. Men hva er fordelen med å karbonere med speise sammenlignet med DME? DME er jo langt på vei tørket speise, og må da være langt enklere å håndtere?
 
Tilbake
Topp