Karbonere med vørter?

Men det spørs fortsatt på den smøringen, samme om man bruker metall, plast eller glass.

Men det spørs fortsatt på den smøringen, samme om man bruker metall, plast eller glass.
Ja, det spørs hvor problemet ligger. Hvis det holder å unngå kombinasjonen av pakning og plasthylse kan det funke å gå over til glass. Hvis pakninga er problemet i seg sjøl er man jo like langt. Men bedre utstyrt til neste Halloween.

• Like
Reaksjoner: Mc.
Ang. engangssprøyter og starsan: Jeg har en 10ml engangssprøyte som jeg bruker for å måle opp starsan. Min begynte også å bli treg. Løsningen for meg er blitt å skylle i rent vann før lagring og før bruk, og lagre i to deler, altså trekke stempelet ut av sprøyta og lagre ved siden av. Jeg har en strikk rundt de to delene for å holde dem samlet. Det viktige her er altså å ta sprøyten fra hverandre mellom hver gang den brukes. Skyll i vann før den settes sammen så fungerer den fint. Jeg har brukt min over 50 ganger.

Ang. engangssprøyter og starsan: Jeg har en 10ml engangssprøyte som jeg bruker for å måle opp starsan. Min begynte også å bli treg. Løsningen for meg er blitt å skylle i rent vann før lagring og før bruk, og lagre i to deler, altså trekke stempelet ut av sprøyta og lagre ved siden av. Jeg har en strikk rundt de to delene for å holde dem samlet. Det viktige her er altså å ta sprøyten fra hverandre mellom hver gang den brukes. Skyll i vann før den settes sammen så fungerer den fint. Jeg har brukt min over 50 ganger.
Best å bruke kokt vann kanskje?
Tenker på infeksjonsfaren.

Kva med enkle fyllere som brukes i alle barer for sprit?
https://s.click.aliexpress.com/e/cbw8yL4y
4be98914da4d2177970205bb859df0d9.jpg

Dette er en lang tråd, og noen har kanskje svart på det tidligere. Men hva er fordelen med å karbonere med speise sammenlignet med DME? DME er jo langt på vei tørket speise, og må da være langt enklere å håndtere?

Tilbake
Topp