Begge disse selger rør i 2 m lengder, 12-15 og 22 mm.
Går det greit å skjøte to slike for å lage en kjøler, eller blir det for kort?
Anbefalt tykkelse?
Hvor mye jeg skal kjøle ned? Tja - kanskje max 22-24 liter, tror jeg! :jaha:
Trur dei rette lengdene er stive røyr som ikkje er så lett å bøyge som dei som selgast i kveil, gjerne med plastisolasjon. Sintnevnte er mjukgløda og lette og forme. Plasten er lett å fjerne med kniv.
Begge disse selger rør i 2 m lengder, 12-15 og 22 mm.
Går det greit å skjøte to slike for å lage en kjøler, eller blir det for kort?
Anbefalt tykkelse?
Hvor mye jeg skal kjøle ned? Tja - kanskje max 22-24 liter, tror jeg! :jaha:
Eller ta kontakt med en lokal rørlegger, de har somregel noe kapp til en billigere penge enn CO og Feiltema.
Jeg har 15 mm kjører men skulle jeg lagd den igjen så hadde jeg gått for 22 mm. Men den koster mer, både i penger og bøying.
Jeg har prøvd å bøye til en 2m, ble ikke pent og var ikke lett. Rett etter jeg var ferdig så jeg de myke med plastisolasjon, ble mye bedre resultat med de.
Eg lagde min kjølar av det varmgløda kopparrøyret som Biltema har som er isolert - det er vel 3/8" eller 10 mm i diameter og som andre har sagt - plasten er lett å ta av med ein kniv. Eg meiner å hugsa eg kjøpte 25 metersversjonen. Eg brukte nok iallefall 15 meter av det og det kjøler utmerka - det går neppe 10 minutt frå 100 grader til 20.
Eg lagde min kjølar av det varmgløda kopparrøyret som Biltema har som er isolert - det er vel 3/8" eller 10 mm i diameter og som andre har sagt - plasten er lett å ta av med ein kniv. Eg meiner å hugsa eg kjøpte 25 metersversjonen. Eg brukte nok iallefall 15 meter av det og det kjøler utmerka - det går neppe 10 minutt frå 100 grader til 20.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.