Weholt skrev:
Ja, den tanken har slått meg også. Har som nevnt en Beer Maker 30 og hadde ikke tenkt å bore i denne annet enn evt å bytte krana for å kunne ha sensoren gjennom den, som jeg har sett andre her inne har gjort. Evt lurte jeg på om det gikk å bore hull i lokket på kjelene, feste en eller annen skru-anordning der og feste proben der, slik at denne kunne tas av og på, men det er mulig det blir unøyaktig og at denne bør siste i bunn av kjelen. Jeg vet ikke hvor mye det har å si.
Det som kan vere lurt å bestemme seg for er kva vil du måle, og kva vil du at PID'en skal ta seg av.
Skal den brukast til å styre oppvarming av meskevatn kan sensoren plasserast nermast kvar som helst i kjelen.
Skal den styre mesketemperatur? Skal du resirkulere med pumpe? Eller manuelt? Du vil ikkje få god nok konveksjon gjennom maltsenga til at temperaturen forplantar seg frå varmeelementet, gjennom maltsenga utan å ta varm vørter frå botnen av kjelen og plassere den på toppen.
Skal du bruke den under koking? PIDane du har linka til har begge mauell mode der du kan justere effekten til varmeelementet under koking. Plasseringen er her forsåvidt uvesentleg, men den må vere tilkobla.
Skal den vise temperatur i displayet under kjøling?
Eller kanskje alt over?
Med å plassere sensoren i sjølve mesken kan det vere litt tricky og få PID'en til å styre det heile skikkeleg. Det vil då bli veldig lang forsinkelse frå PID slår på elementet til sensoren registrerar temperaturauke i mesken. Med det problemet at vørteren i botnen av kjelen har blitt alt for varm og ensymane dermed denaturert.
Om du ikkje skal bruke pumpe er det kanskje mest optimalt med sensoren i botnen av kjelen, under maltrøyret. For å hindre at ting blir alt for varmt.
Skal du bruke pumpe er det ein fordel at sensoren står umiddelbart etter varmeelementet, i vørterstraumen ev. rett før vørteren blir spredd utover maltsenga. Då vil PID'en holde vørteren på konstant temperatur, og maltsenga vil etterkvart oppnå samme temp, utan at deler av vørter og malt oppnår for høg temperatur.