Oppbevaring av spraymalt tips/triks

VBentestuen

Norbrygg-medlem
Jeg opplever stadig vekk at spraymalten blir utsatt for fuktighet selv om jeg oppbevarer den i pose (zipplock).
Når jeg doserer blir det også en del unødvendig søl.

Noen som har funnet ut noe lurt når det gjelder oppbevaring og dosering?
 
Kjøleskap suger....romtemp er tingen, jevn temp. Jeg har DME på 1,5l brusflasker, synes det funker greit. Klipp hull i to diagonale hjørner og hell det på flasken. Heller alltid opp i en skål langt vekke fra komfyren, og dypper hele skålen i det kokende vannet.
 
Tar opp denne tråden.

Jeg skal sette en starter neste uke. Jeg har en åpnet pakke med spraymalt lys som har ligget i en bod på loftet siden begynnelsen av januar. Den ligger i sin opprinnelige pose, som jeg igjen har lagt i en brødpose, og «tettet» så godt jeg kan.

Er denne brukende, eller bør jeg kjøpe en ny pakke?
 
Marius K. skrev:
Tar opp denne tråden.

Jeg skal sette en starter neste uke. Jeg har en åpnet pakke med spraymalt lys som har ligget i en bod på loftet siden begynnelsen av januar. Den ligger i sin opprinnelige pose, som jeg igjen har lagt i en brødpose, og «tettet» så godt jeg kan.

Er denne brukende, eller bør jeg kjøpe en ny pakke?

Denne er det berre å bruke. Ingen problem.
 
FrodeSy skrev:
Marius K. skrev:
Tar opp denne tråden.

Jeg skal sette en starter neste uke. Jeg har en åpnet pakke med spraymalt lys som har ligget i en bod på loftet siden begynnelsen av januar. Den ligger i sin opprinnelige pose, som jeg igjen har lagt i en brødpose, og «tettet» så godt jeg kan.

Er denne brukende, eller bør jeg kjøpe en ny pakke?

Denne er det berre å bruke. Ingen problem.

Supert! Takk for svar :)
 
Tilbake
Topp