Regulator liten oksygenflaske fra Jula

Hei, jeg har vært på kurs og lært at det er lurt å oksygenere vørteren ved tilsetting av gjær.
Kjøpte en oxyturbo 960 ml flaske på Jula. Gjengene på ventilen er ca 11,6 mm målt inne i gjengene. Glemte å kjøpe regulatoren. Da jeg kom tilbake i dag kunne damen på Jula i Ski ikke finne noe som passet. Er det noen som vet hva jeg trenger og hvor jeg kan skaffe det?
 
Det finnes en tråd her inne som oppgir hvilket varenummer fra Jula du må oppgi. Husker ikke hva tråden heter
 
e7fd210eff341fd79536e80b3b6dcd7e.jpg


Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Regulatoren du trenger selges som reservedel til oxyturbo sveisesettet til Jula, så du må finne delenr på denne delen og bestille, fås ikke løst i butikken.
 
Er reservedeler på jula. Må bestilles til butikken frå sentrallager.

Frå ein tidleger tråd fant eg dette

Regulator fra Jula (må bestilles fra deres reservedelslager pr epost, og hentes i varehus: MIGNON oxygen reducer M12X1 RH-IT 220500 (best.nr. R020334)

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Sist redigert:
Det er jo noko kødd med å finna passande slange til denne regulatoren - om du spør meg.. Altså slange som både går på ein luftestein og på slangenippelen på regulatoren.
 
4 mm armert luftslange fra BT.
Trykte min sten inn i et rustfritt 8 mm rør, dreid litt i andre enden så passer det på en 4 mm slange og stenen kommer ikke ut av fatet pga slangen er så krøllete.

Noe og produsere Katla ?
 
Det er jo noko kødd med å finna passande slange til denne regulatoren - om du spør meg.. Altså slange som både går på ein luftestein og på slangenippelen på regulatoren.

Hei, Kjøpte disse delene fra Bryggselv. Der er en stor og liten slange koblet sammen slik at den passer både på regulator og luftesteinen. Det ser veldig likt ut som det som er på bildet på linken fra Bryggeland over. Det skulle være greit å tre den lille slangen på nippelen til regulatoren dersom man varmer den opp litt. Kunne visst også file litt på nippelen, men er redd for å gjøre for mye "mikk" med utstyr til oksygen.
upload_2016-6-17_12-44-9.png
 
Hei, Kjøpte disse delene fra Bryggselv. Der er en stor og liten slange koblet sammen slik at den passer både på regulator og luftesteinen. Det ser veldig likt ut som det som er på bildet på linken fra Bryggeland over. Det skulle være greit å tre den lille slangen på nippelen til regulatoren dersom man varmer den opp litt. Kunne visst også file litt på nippelen, men er redd for å gjøre for mye "mikk" med utstyr til oksygen.
Vis vedlegget 25461

Jeg har akkurat samme oppsettet bare med et flowmeter imellom og det funker fint.
 
Tilbake
Topp