FrodeSy
Norbrygg-medlem
Har 2 stk gjæringskar fra Europris som jeg har arva fra svigers, de skal bli meskekar. Tar hull og setter kran i det ytterste karet og plasserer det andre opp i det første. Isolerer med liggeunderlag. Dette har mange gjort før og med tiden fått laga mer avanserte løsninger. (Kanskje også jeg når vi får bygd på huset i løpet av vinteren? Vi har fått 1 barn mer enn planlagt da vi bygde huset, så da trengs nytt soverom / nytt oppholdsrom for barna... Sikkert plass til et lite bryggerom også )
Silbunn blir bunnen i det innerste karet. N.d.g. perforeringer har jeg et par spørsmål:
- hvilken diamenter bør hulla være? (Har lest litt rundt på forumet og har sett 0,8 - 3 mm.)
- bør jeg perforere innenfra eller utenfra karet? (Er ikke sikkert dette er noe poeng i det hele tatt.)
Silbunn blir bunnen i det innerste karet. N.d.g. perforeringer har jeg et par spørsmål:
- hvilken diamenter bør hulla være? (Har lest litt rundt på forumet og har sett 0,8 - 3 mm.)
- bør jeg perforere innenfra eller utenfra karet? (Er ikke sikkert dette er noe poeng i det hele tatt.)