Spørsmål angåande motstraumskjølar

Lars Johan

Norbrygg-medlem
Hei! Eg har no laga meg ein motstraumskjølar som er klar til bruk. Det eg då lurer på er om vørteren skal gå rett i gjæringskaret etter å ha vore gjennom kjølaren, dog visst kjølaren er så effektiv at ønska temperatur er oppnådd? Eller bør vørter gå tilbake til kokekaret til rett temperatur er oppnådd i kokekaret?

Kva med utfellingane ein får ved "cold break", dei vil vel kome med i gjæringskaret om ein går for den første metoden, og vil dette ha noko å seie for ølet.

Og ein liten ting til slutt. Er det nokon som har gode forslag på korleis eg kan filtrere vekk humlerestar og trub frå vørter, før eg køyrer den gjennom kjølaren?

Mvh Lars Johan

Hei! Det er vanlig å la vørteren gå igjennom én gang. Dersom du ikke skulle oppnå riktig temperatur så kan du bruke mere kjølevann eller/og kile vørterstrømmen ved utgangen. Da får du det helt sikker til dersom kjøleren har en lengde på ca 5 m eller mer.

Hvis du vil unngå å få med hot break i kjøleren, sørg da for å tappe vørteren fra siden til kokekaret, ikke fra midten, og rør kraftig i vørteren like etter koking og vent i ca 10-20 min før du setter igang kjølingen. Humlerestene og hot break blir da igjen i midten av kokekaret som en liten rund pyramid.

Cold break får du nok med i gjæringsdunken. Det er ikke så farlig. Evt kan du overføre vørteren etter hovedgjæringen, ca 2-5 dager senere slik at du slipper å ha cold break med til neste gjæringsdunk.

Tilbake
Topp