Sterk/vond lukt rundt gjøringskaret

Eriki

Norbrygg-medlem
Hei!

Jeg har fått disponert et kjølerom som har perfekt lager temperatur.
Det eneste minuset er at dette er et rom som brukes til søppel.

Jeg har et standard gjæringskar av plast med gjærlås. Det skal jo egentlig ikke komme luft inn i det grunnet låsen, men vil man merke at dette står på et søppelrom? Det lukter drit der for å si det sånn..
 
Original problemstilling... Ja, du kan nok risikere at lukt diffunderer gjennom plasten i et vanlig gjæringskar. Det kan jo være verdt å prøve, selvfølgelig. Better Bottle er laget av en tettere plast, så det kan kanskje være noe å prøve også.
 
Jeg kan ikke helt se for meg at plasten kommer til å slippe gjennom lukt på så kort tid.
Jeg tror dog jeg ville være nøye med at alt var tett, og at det var godt med vann i vannlåsen.
Jeg ville testa det.
 
Glass er tett, ja. En test kan jo være å sette en gjæringsdunk med vann der i to uker og kjenne om du kan smake noe feil med vannet.
 
Du har vel også et utfordring med rensligheten også. Mye rart i luft og ellers i rommet som vil "klebe" til utstyret ditt.  >:D

Mye å passe på ved omstikking, ville ha desinfisert alt før jeg startet. Må tillegge at jeg ikke vet hva du deler rom med.  ;)
 
Tilbake
Topp