Vanndunk i kjøleskap, spiralkjøler i gjæringskar og sirkulasjonspumpe styrt av en temperaturkontroller?
Bør kunne fungere, men du vil få litt begrenset kjøleeffekt på grunn av dårlig varmeoverføring fra luft til vanndunken inne i kjøleskapet. Bedre å bruke en fryser og glykolsløyfe for å få større temperaturdifferanse. En toppmatet fryser kunne du kanskje bare fylle opp delevis med vann/glykol hvis den er tett? Men avhengig av isolering av kar og differanse mellom gjæringstemperatur og romtemperatur trenger du kanskje ikke så stor kjøleeffekt.
Du kan også bygge om en luftavfukter og bruke den som kjøleagregat eller finne en annen, mer kompakt kjøler. Hvis jeg skulle bygget dette selv tror jeg at jeg ville ha godt for en fryseboks og kjølesløyfe rundt gjæringskaret som kan kombineres med varmebånd, slik at dette ikke trenger å komme i kontakt med vørteren. Mange muligheter, spørsmålet er vel bare om det skal være enkelt, kompakt, gi best mulig kjøling eller om det er andre ting som er viktigst.