er det noen flere som har erfaring med The Grainfather å dele
eller om arefsahl kunne delt noen flere erfaringer ? (fortsatt veldig fornøyd ?)
eller om arefsahl kunne delt noen flere erfaringer ? (fortsatt veldig fornøyd ?)
Samme her. Venter på postmannen og bryggeland.Jeg har dessverre ingen erfaring med denne enda, venter på at den skal komme i posten... I mellomtiden leser jeg "alt" jeg kommer over ang. erfaringer med denne.
er det noen flere som har erfaring med The Grainfather å dele
Jeg kan sikkert teste noe når jeg får min og har kjørt et brygg eller to for å bli vant med den. Har du en oppskrift du vil jeg skal prøve, med koketider, humletider, mesketemperatur osv?
Har omsider fått montert inn den reprogrammerte stc-1000 med one vessel brewing system controller firmwaren.
Så neste brygg blir med automatisk stegmesking
Den er litt lenger enn den originale, men ikke noe problem å bytte. Fire skruer for å åpne dekselet bak, dytt inn strømledningen så du får løftet ut lokket.Var det mye pes å montere denne, få den inn i boksen osv.?
Hvor kjøpte du den flashete stc'en? Ebay?Den er litt lenger enn den originale, men ikke noe problem å bytte. Fire skruer for å åpne dekselet bak, dytt inn strømledningen så du får løftet ut lokket.
Bruk en tynn skrutrekker for å løsne og skyve festene på hver side av stc-200'en bakover.
Ledningene inni er litt korte, så litt tuklete og koble over ledningene. Merk at strøm inn, og strøm ut til varmeelementet er på motsatt side på stc-1000 i forhold til på stc-200. Men det ser du enkelt, begge er godt merket. Bare pass på ledningene, de er ikke merket.
Brukte kanskje 10-12 minutter.
Hm, ingen 60-minutters-humle? Jaja, trengs kanskje ikke når det er så mye annen humle oppi.
Skal se om jeg ikke kan komme tilbake til denne når jeg:
1) har fått min Grainfather (den har fortsatt status "Behandler" hos Bryggeland)
2) har fått kanskje 2 bryggs erfaring på Grainfather
Estimatet sier forresten at jeg bør ende med OG på ca 1,090..?
Jeg kjøpte min på ebay ja, for å flashe den trenger du en Arduino, noen ledninger og kontakter for å lodde på printkortert.Hvor kjøpte du den flashete stc'en? Ebay?