Prøve en kork først?Vis vedlegget 49039
tåler de ligge i starsan, hvis jeg velger å gjøre det
eller tror dere det påvirker tusjen?
Prøve en kork først?
Synes det var stilrene, fine etiketterVurderer følgende etiketter. Er det en regel at jeg ikke kan bruke referanser til "Groll", "Maytag" og "Dreher".
Min English Golden Ale er basert på oppskriften fra @Finn Berger, tror jeg må nevne det...
Vis vedlegget 49078
Vurderer følgende etiketter. Er det en regel at jeg ikke kan bruke referanser til "Groll", "Maytag" og "Dreher".
Min English Golden Ale er basert på oppskriften fra @Finn Berger, tror jeg må nevne det...
Vis vedlegget 49078
Jeg personlig hadde lagt til "NEWBORG'S" i ordlisten min. Så hadde jeg sluppet rødmerkingen ;-)Vurderer følgende etiketter. Er det en regel at jeg ikke kan bruke referanser til "Groll", "Maytag" og "Dreher".
Vis vedlegget 49078
Om kun en, så var Vulkan definitivt min favoritt.Begynte å planlegge et nytt øl her, og siden jeg akkurat hadde jobbet litt med etiketten til "Casual Blonde" hadde jeg noen ideer. Vanligvis venter jeg med å designe etiketter til ølet står til gjæring, men denne gangen er jeg tidlig ute. Har litt problemer med å velge, men finner vel ut av det...
Vis vedlegget 49191 Vis vedlegget 49192
@Finn BergerHvordan lager Finn B etikettene sine
Vi har pm'a. Men det enkle svaret er: Med tabellfunksjonen i Open Office Writer,
Jeg har lenge ønsket men noen fine etiketter til mine øl. Tanken var å lage et felles konsept for alle etikettene, og bare bytte fargene på etikettene i forhold til hva slags øl som skal flaskes. Jeg har sett for meg noe enkelt, rent og gammeldags - en slags motsetning til alle moderne craft beer etiketter.
Altså ikke en enkel sak for noen som ikke har peiling på grafisk design.
Men, endelig er jeg ferdig og fornøyd. Så etikettene kommer til å se omtrent sånn ut:
Vis vedlegget 49756Vis vedlegget 49757
Vis vedlegget 49758Vis vedlegget 49759
Eller investere i i en papirskjærerDersom du ikke er klar over det, så er det enkleste måten (istedenfor å klippe ut alle etikettene), er å stifte alle arkene du skriver ut nøyaktig kant i kant, og bruke en tapetkniv for å skjære de ut. Da skjærer du enkelt ut 50 etiketter på 3 minutter
Det har jeg aldri fått til å bli bra. De sklir under kniven. Kanskje min er sløv.Eller investere i i en papirskjærer
![]()
stifte alle arkene du skriver ut nøyaktig kant i kant, og bruke en tapetkniv for å skjære de ut
Eller investere i i en papirskjærer
Det har jeg aldri fått til å bli bra. De sklir under kniven. Kanskje min er sløv.
Men hva gjør du etter de første kutta?Stifting og papirskjærer fungerer som bare det.