To nye etiketter... :)

Det er 6 etiketter på et ark, og 6 stifter, så hver bunke med etiketter har alltid minst 1 stift som holder dem sammen.
 
Det har jeg aldri fått til å bli bra. De sklir under kniven. Kanskje min er sløv.
Jeg har en av denne typen, billigste som er: https://www.clasohlson.com/no/Papirskjærer-A4/p/38-2095?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=Cj0KCQiA962BBhCzARIsAIpWEL0_fvYnsHfxFUzD-uBGciK_RoZaSZ7tIHKNsk7VB5JQVNf27iHIF_AaAn5gEALw_wcB

Tre og tre ark av gangen går fint. Ikke noe problem med at de forflytter seg, så jeg trenger ikke å stifte dem. Har forøvrig seks etiketter på hvert ark. (Skal jo ha plass til litt info om ølet:).)
 
Jeg har en av denne typen, billigste som er: https://www.clasohlson.com/no/Papirskjærer-A4/p/38-2095?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=Cj0KCQiA962BBhCzARIsAIpWEL0_fvYnsHfxFUzD-uBGciK_RoZaSZ7tIHKNsk7VB5JQVNf27iHIF_AaAn5gEALw_wcB

Tre og tre ark av gangen går fint. Ikke noe problem med at de forflytter seg, så jeg trenger ikke å stifte dem. Har forøvrig seks etiketter på hvert ark. (Skal jo ha plass til litt info om ølet:).)

Jeg bruker og den der. Fungerer fint.
 
Jeg bruker en enkel Fiskars papirskjærer som tar fem ark om gangen.
Så med 10 ark og 60 etiketter er det gjort med to runder i skjæreren, tar ikke mer enn 3-4 minutter.
For å holde fem ark på plass er det en stor fordel med stifting, ble mye renere snitt etter at jeg begynte med det.
Tok noen bilder når jeg flasket en dunkel i går.

PSX_20210213_202030.jpgPSX_20210213_202127.jpgPSX_20210213_202150.jpg
 
Pga vesentlig inkompetanse i div bilderedigeringsprogram prøvde jeg meg i Canva sin løsning. Funket ganske greit. Drodling av etikett til min andre batch, -som skal på flaske før påske.


Vis vedlegget 50546
Skru ner plado og få på vifto
Det lokta ud heila huset ska du svi det heilt?
Du må sedda låget litt på skrå, sedda låget litt på skrå
Koss e det du koga? koss e det du koga?…
 
Jeg sliter litt med at etikettene "krøller seg/blir krøllete" etter de har stått på en liten stund. Er dette siden jeg bruker vanlig klisterark og ikke de vannfaste? Noen som kan anbefale hvite/transparente selvklebende ark som ikke lider samme skjebne?
 
Tilbake
Topp