To nye etiketter... :)

Gjorde litt endringer nå sånn raskt og gæli.. klarere juleramme og endret skrifttype. Syns kanskje det ble litt fullt?
SqSgLMA.jpg
 
@Sersjanten Jeg er enig med @Eirik Holm i at den ser annerledes ut på pdf. Jeg har hatt noen lignende etiketter selv med tekst oppå mønster, og noen som har sett OK ut på skjerm har blitt nesten uleselige på papir.
Tips: Ta en testutskrift. Det gir mye informasjon om forskjellene mellom skjerm og papir.

Når det gjelder fonter så er det jo så mange å velge i. Så lenge du synes den er fin, så er det det viktigste. Personlig forsøker jeg å unngå de aller vanligste (Arial, Helvetica, Verdana, Times New Roman, Courier osv.) De kan være greie for brødtekst og små infofelter (sånn som batchnr, dato, ABV osv), men for tittel ville jeg forsøkt noe som skiller ut litt.

Men: Ikke gå for mer enn to fonter. Det blir fort rotete igjen.

Kanskje du finner noe her som kan passe juleølet:
http://www.1001fonts.com/christmas-fonts.html
 
Enig i at det ble fullt. Synes de tingene som lå helt ute i rammen fortsatt kan ligge helt ute i rammen.
Overskriften bør være over brødteksten på begge sider. Jeg ville nok forsøkt å brekke om teksten til venstre så den får litt færre linjer og litt jevnere linjelengde.

Hva slags program bruker du? Her er det veldig nyttig med et grafikkprogram med layers, slik at de ulike delene som bygger opp etiketten kan redigeres hver for seg.
 
Jeg bruker Inkscape. kjenner ikke programmet så godt enda, men det kommer seg med bruken. Prøver å finne et standardoppsett som jeg kan bruke på alle etikettene, men er ikke helt der enda. Dette er vel 3-4 etiketten jeg lager med dette programmet..
Jeg får se litt mer på det seinere i kveld eller i uka. igjen. takk for tipsene
 
Mitt første ordentlige bidrag i denne tråden.

"To nye etiketter", er det ikke det tråden heter?

Får ofte spørsmål om "Hva var den korken der igjen?", når jeg har gitt bort øl.. Setter igjen to flasker på døra til kompisen i morgen på vei til jobb. Endelig blir jeg kvitt det oppfølgingsspørsmålet.

1.jpg

Har kanskje påtvunget en ideologi med den flotte tegningen min som karakteren i Allo' Allo' egentlig aldri hadde dog..
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp