To nye etiketter... :)

Noen som har erfaring med å bruke iDraw til etiketter?
Har veldig lyst til å designe etiketter selv, men kunnskapene samsvarer desverre ikke med ambisjonene  :)
Andre tips og tricks for å enkelt lage etiketter?
 
Hva er galt med gratisprogrammet GIMP? Den har 90% av funksjonaliteten til Adobe. Tar like mye tid å sette seg inn i som Adobe (dvs. å lære seg programmet å få en ferdig etikett).
 
Audun F skrev:
Hva er galt med gratisprogrammet GIMP? Den har 90% av funksjonaliteten til Adobe. Tar like mye tid å sette seg inn i som Adobe (dvs. å lære seg programmet å få en ferdig etikett).

Absolutt ingenting  :) Gimp er helt genialt. Hvorfor betale for noe som er gratis og virker på samme måte som adoben.
Og hvis du vil tegne mer enn det Gimp kan så er Inkscape kjempe bra. og i tillegg helt gratis. Hurra for open source  :)
 
Ønsker du å lage vektorgrafikk (noe du jo gjør), er vel det problematisk i GIMP? Inkscape takler det vel. Whatever floats your boat som de sier, personlig har jeg "alltid" brukt Adobe-produkter, så jeg holder meg til det.
 
Kjoygard skrev:
Kan gjøre det enkelt også. Vår etikettsjef i vårt bryggeri bruker kun Powerpoint.

Hehe, som den ene kompisen jeg brygger med gjør. Han bruker sogar powerpoint til tekstbehandling... Det som ikke er så bra med det er når han lager noe grafisk som er så stilig at man kanskje vil bruke det andre steder. Powerpoint-grafikk skalerer dårlig ganske fort.
 
Jeg startet med å bruke Gimp og Paint.net. Men ettersom jeg som regel bruker en del tekst på mine etiketter. Synes jeg det ble knot å bruke tegneprogrammene. Byttet derfor til å bruke Microsoft Publisher. Der har jeg en mal med ytre ramme og faste tekstelementer jeg bare redigerer fra gang til gang. Også bruker jeg Paint.net for å evt gjøre litt bildebehandling før jeg legger det inn på etiketten. Synes det fungerer utmerket. Adobe sine produkter dekker garantert behovene, men det har jeg ikke tilgang på.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Fet etikett! Og bra øl, i hvert fall originalen. Lyst til å dele oppskriften?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Morfaren - Bestefarklone
OG 1079, FG 1019, ABV 8,0%, EBC 66, IBU 36

Mesketemp - 68 C i 60 min

MALT
29% Pilsner Malt 3 EBC
25% Munich Malt 20 EBC
14% Hvete Malt 3 EBC
14% Røyk Malt 6 EBC
14% Crystal Malt 120 EBC
4% Sjokolade Malt 1200 EBC

Koketid 90 min

HUMLE
1,6 gr/l Northern Brewer, 90 min
0,6 gr/l Cluster, 15 min
1,0 gr/l Cluster, 0 min

Irish Moss - 15 min
WLN 1000 - 15 min

GJÆR
WLP 007 Dry English Ale og WLP 645 Brettanomyces Claussenii

6 gr sukker/liter til karbonering
 
Suverent, takker så mye. Denne skal jeg prøve. Er det en selvutviklet klone dette? Spør bare fordi jeg er nysgjerrig. :)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Ser spennende ut i alle fall. Gleder meg til å prøve. Synes du den ligner på originalen?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
Hadde lite å gjøre i dag, så jeg eksperimenterte litt med nytt design på etikettene.
Vet ikke om jeg er helt fornøyd. Mulig det blir et ekstra element for å lettere skille mellom de forskjellige øltypene..
2014-06-01%2020.30.jpg
 
Tilbake
Topp