To nye etiketter... :)

Jeg synes dette er meget bra. Godt font-valg og rent og ryddig design til tross for mye informasjon. Hva heter fonten du bruker på navnet?

Hvis jeg skal pirke så ville jeg fjernet hånda som peker. Den har egentlig ikke noen funksjon, og med så mye informasjon som du har på etiketten gjør det godt med litt 'luft'.
 
Jeg synes de ser veldig bra, enkel og grei, det er sikkert arbeidskrevende og få til noe slikt, jeg har ikke design ferdigheter i det hele tatt så jeg bedømmer de ut i fra det jeg ser.
 
Jeg synes dette er meget bra. Godt font-valg og rent og ryddig design til tross for mye informasjon. Hva heter fonten du bruker på navnet?

Hvis jeg skal pirke så ville jeg fjernet hånda som peker. Den har egentlig ikke noen funksjon, og med så mye informasjon som du har på etiketten gjør det godt med litt 'luft'.
Takk for tilbakemelding! Hånda var faktisk en av de tingene jeg var mest usikker på selv. Luft er en ting, men tenker det blir merkelig med alignment uten noe der.. Men skal se hva jeg kommer frem til. Fonten til ølnavnet ('Backers Einbecker' i dette tilfellet, om det var det navnet du tenkte på) er "Niagara Solid".

Jeg synes de ser veldig bra, enkel og grei, det er sikkert arbeidskrevende og få til noe slikt, jeg har ikke design ferdigheter i det hele tatt så jeg bedømmer de ut i fra det jeg ser.
Hehe, takk! Det har gått noen timer på å fundere, finne inspirasjon og prøve å få det til å se sånn ca greit ut ja :p skal ikke ta creden for alle ideene i oppsettet mitt, her er det plukket litt inspirasjon rundt omkring.
 
Sist redigert:
Takk for tilbakemelding! Hånda var faktisk en av de tingene jeg var mest usikker på selv. Luft er en ting, men tenker det blir merkelig med alignment uten noe der..

Veldig fine etiketter! Akkurat slike jeg kunne tenke meg selv. Angående hånden er jeg enig i at den bør fjernes. Sentrer QR-koden og resten der under info-boksen. Teksten over boksen er jo ikke like bred som boksen den heller så den symmetrien trenger du ikke tenke på. Veldig bra jobbet.
 
@Jonas jeg liker designet godt. Godt gjort å få så fine etiketter nesten uten bruk av farger.

Det eneste jeg vil pirke på er den lille skriften på siden. Hvis du flasker øl som har bunnfall, så er det dumt at folk tipper flaska sideveis for å lese dette.
 
@Jonas jeg liker designet godt. Godt gjort å få så fine etiketter nesten uten bruk av farger.

Det eneste jeg vil pirke på er den lille skriften på siden. Hvis du flasker øl som har bunnfall, så er det dumt at folk tipper flaska sideveis for å lese dette.
Takk :) Hmm.. joda du har et poeng i det, men jeg pleier altid å opplyse folk om bunnfallet når de får ei flaske :)
 
Takk :) Hmm.. joda du har et poeng i det, men jeg pleier altid å opplyse folk om bunnfallet når de får ei flaske :)
Er du sikker på at de får med seg det, så er det jo greit. :)

Jeg har selv ganske små etiketter (9 på et A4-ark) med lite informasjon på. Når jeg har opplevd og hørt om hvordan flasker jeg gir bort blir behandlet før og under servering, så har jeg nå vurdert ekstra etikett med bruksanvisning bak på flasken. Enkle ting som å lagre stående og kaldt, serveringstemperatur og helling for å unngå bunnfall og mye skum.
 
Du kan jo avslutte teksten som står på siden med "hvis ølet er uklart er det fordi du har snudd flaska sidelengs",
Haha :-D faktisk så setter bunnfallet i mine flasker seg nesten som sement, spesielt etter at jeg sluttet med alle former for klarningsmiddel. Så jeg kan ofte snu flaska på siden og tilbake uten særlig oppvirvling :)
 
@Sarge, jeg tok oppfordringen din :) Synes det ble bedre helhetlig slik også, ved å fjerne alle "moderne" innslag. Så takk for tips! Konseptideen min før jeg begynte var jo å lage noe som kunne gi assosiasjoner til tidlig/midten av det forrige århundre.

norsk_pils.png
 
@Sarge, jeg tok oppfordringen din :) Synes det ble bedre helhetlig slik også, ved å fjerne alle "moderne" innslag. Så takk for tips! Konseptideen min før jeg begynte var jo å lage noe som kunne gi assosiasjoner til tidlig/midten av det forrige århundre.

Vis vedlegget 32601
Hei. Jeg tror ikke det var mitt forslag å fjerne alle "moderne" innslag. Men jeg synes det fortsatt ser bra ut. :)
 
@Sarge stemmer det, du foreslo at jeg la til en ekstratekst - noe som medførte at jeg fjernet "moderne" innslag, altså QR koden, for å få det til. Så det ble 2 fluer i ett smekk :)
 
Tilbake
Topp