Finn Berger
Moderator
Det siste der er min metode, og jeg innbiller meg at den har sine fordeler. Med termostatstyring, som er det du driver med, vil du får større eller mindre kontinuerlige svingninger.Jeg skjønner dette. Men jeg skjønner det ikke
Jeg har en Inkbird med føleren isolert mot Fermzilla allrounderen innstilt på 17 grader.
Jeg har også et steiketermometer hengende og dingle inne i kjøleskapet for å få en peiling på hva som foregår der inne.
Betviler ikke at det er gode grunner til den isoleringen. Jeg bare skjønner det den ikke
Bak isolasjonsdotten, på allrounderen, er det 17 grader. Men jeg innbilder meg at overflaten på resten av gjæringskaret vil variere mye når kjøleskapet varierer så mye i temperatur.
"Plasseres i et rom der temperaturen ikke svinger fra natt til dag", mener jeg å ha lest
Isoleringa av føleren er vel en velprøvd metode, så det skulle ikke være noen grunn til ikke å stole på den. Men du kan jo klistre på ei "termostripe" på dunken for å ha en ekstra sjekk. (De stripene er rimelig pålitelige. De er alt jeg bruker for å ha styring på temperaturen.)