Tråden for dumme spørsmål.

Ødelagt er et kraftig begrep. Du må påregne litt redusert friskhet siden den har ligget i et O2 beriket og varmt (les: ikke fryser) miljø.
Jeg vurderte prosessen din for noen år siden, men setter nå overtrykk med co2 i gjæringskaret og tilfører humle via det lille PET hullet i min Fermzilla.
Selvfølgelig en liten fare for tilførsel av O2, men jeg anser den som tilstrekkelig liten.

Jeg skulle gjerne hatt en kobling mellom Oxyturbo Minor O2-oksygenregulator med 1/4" John Guest tilkobling og Oksygen Flow Meter med 8mm DuoTight koblinger, feks. en 6,35mm (1/4") til 1/4" FFL Duotight Hurtigkobling (innvendige gjenger). Denne ville passet på Oksygen Flow Meter.
Dette finner jeg ikke.
Må jeg koble dette sammen med en overgang mellom 1/4" slange og 5/16" slange slange, eller finnes det bedre løsninger?
Har løst det ved å varme den ytterste slangen med kokende vann, utvidet og presse den andre inni. Både 6,35mm og 8mm går inni 9,5mm EVABarrier slange.

Sist redigert:
Har løst det ved å varme den ytterste slangen med kokende vann, utvidet og presse den andre inni. Både 6,35mm og 8mm går inni 9,5mm EVABarrier slange.
Jeg har mekka diverse ukurante Petter Smart-koblinger. Et ekstra knep for å sikre mot lekkasjer er å surre ei sammenbretta clingfilm-stripe rundt koblinga. Festes til slutt med en bit tape. Sørlig nyttig når koblinga ikke skal være permanent.

Det ser ekstremt uprofft ut, men det funker faktisk:).

Jeg har mekka diverse ukurante Petter Smart-koblinger. Et ekstra knep for å sikre mot lekkasjer er å surre ei sammenbretta clingfilm-stripe rundt koblinga. Festes til slutt med en bit tape. Sørlig nyttig når koblinga ikke skal være permanent.

Det ser ekstremt uprofft ut, men det funker faktisk:).
Takk for svar! Jeg har forsøkt med lynlim, men vet ikke om det holder. Det er nok lite trykk etter regulatoren.

Nice. CO2-regulatoren min har en nippel bare, så jeg har hatt lyst til å oppgradere til denne. Viste seg ganske tøff å få løs, så da venter jeg til jeg har den i hus :)

Kan bekrefte at Oxyturbo Minor har 1/8” BSPT gjenger. Jeg bruker flytende gjengetetning på disse for å få det 100% gasstett. Det får en tak i på Biltema, Loctite har også men IKKE bruk gjengelåsing!
Mener du denne?
Er litt redd for denne når det står: "It is not recommended for oxygen rich systems under pressure."

Vedlegg

• Screenshot_20250401_153601_Chrome.jpg
    Screenshot_20250401_153601_Chrome.jpg
    70,2 KB · Sett: 9
Tilbake
Topp