Ca 14mmFikk gjengestykkene for å lage håndtak til tappekraner idag, men av en eller annen grunn har de ikke gjenger hele veien. Noen som kan måle hvor lagt gjengepartiet på en tappekran av intertap/perlick er?
Ca 14mmFikk gjengestykkene for å lage håndtak til tappekraner idag, men av en eller annen grunn har de ikke gjenger hele veien. Noen som kan måle hvor lagt gjengepartiet på en tappekran av intertap/perlick er?
Takk! Må finne fram skyvelæret for å se om jeg må kutte disse.Ca 14mm
Kan ikkje du gjenge litt vidare i gjengestykka da?Takk! Må finne fram skyvelæret for å se om jeg må kutte disse.
Nei, det er ikke gods til det. Hølet de ytterste 8mm er like stort som diameteren i sporet på gjengene.Kan ikkje du gjenge litt vidare i gjengestykka da?
Ah, det er i starten på gjengestykkene som ikkje er gjenga? Trudde det var i enden og du meinte å kappe av tappene på kranaNei, det er ikke gods til det. Hølet de ytterste 8mm er like stort som diameteren i sporet på gjengene.
Nei, det hadde ikke vært så fristende.Ah, det er i starten på gjengestykkene som ikkje er gjenga? Trudde det var i enden og du meinte å kappe av tappene på krana
Kommer helt an på gjæra. Hvis den er litt sliten kan det ta lang tid. Med normalt sunn gjær tipper jeg du ser liv imorra tidlig.Hei
Lager starter for første gang i dag. Med kveik. 150 gr spraymalt i ca 1,5 l vann. Pitchet på ca 30 gr. Hbor lang tid før jeg ser aktivitet. Det er gått ca 2 timer og ser ingenting.... Haha.
Ok. Det er gjernes kveik fra @Svein Arild. Jeg var allerede helt i Faen land jeg nå når den ikke tok av hele lokket på syltetøybegeret etter 2 timer. Førstegangsgjærlager vettu. Gleder meg så veldig utrolig mye til å smake øl fra denne gjæren etter at jeg har lest så mye om den. Kjøpte boken også. Elsker at det er skikkelig norsk gjær.
Ja vet. Skal ikke hive oppi hele . Skal bare lage litt mer kveik. Hadde bare en bitte bitte liten kveik bit i et lite rør. Tenkte at den måtte jo bygges opp noe. Vil ha ca 1 spiseskje i batchen.Du har laget en gigantisk starter. Til 25L lager jeg en liten starter på 2dl. Ikke bruk alt gjæren da får du ikke alle smakene du vil ha
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
Fint om du forteller hvordan det går. Jeg har nylig skaffet meg et rør Gjernes kveik og boka til Garshol. Har ikke kommet til å brygge med kveiken ennå, men har lyst til å teste med brakeoppkok.Ja vet. Skal ikke hive oppi hele . Skal bare lage litt mer kveik. Hadde bare en bitte bitte liten kveik bit i et lite rør. Tenkte at den måtte jo bygges opp noe. Vil ha ca 1 spiseskje i batchen.
Fint om du forteller hvordan det går. Jeg har nylig skaffet meg et rør Gjernes kveik og boka til Garshol. Har ikke kommet til å brygge med kveiken ennå, men har lyst til å teste med brakeoppkok.
Lurer på om jeg skal dedikere et eget gjæringskar kun til kveikgjæring. Slik at jeg er sikker på å ikke få inn noe tull i systemet...
Litt bedre på fat. Mindre oksygen og uten lys. Hvis du vil ha litt oksidering, får du det raskere på flasker, men hvis du ikke er utålmodig, er fat (eller boks) best.Skal tappe 45 liter imperial stout i dag. Alt på flasker eller skal jeg fylle et fat også..? Hvordan holder imp stout seg på fat mtp modning i forhold til flasker?