Hvordan skal en starter smake? Kveiken min er Ferdig og den har coldcrasha . Jeg Fikk Masse gjær men har aldri gjort dette før så jeg måtte jo seff smake på den nå gjærede malten. Ikke godt...
Mine pleier å smake så godt at jeg gjerne kunne drukket litt av dem. Åssen vondt smakte den?Hvordan skal en starter smake? Kveiken min er Ferdig og den har coldcrasha . Jeg Fikk Masse gjær men har aldri gjort dette før så jeg måtte jo seff smake på den nå gjærede malten. Ikke godt...
Åja..... Shit. Dette var kveik. Smakte veldig gjær. Litt fjøs. Vet ikke. Har jeg ødelagt hele gjæren min da?Mine pleier å smake så godt at jeg gjerne kunne drukket litt av dem. Åssen vondt smakte den?
Veldig gjær høres ut som den ikke har bånnfelt helt enda.Åja..... Shit. Dette var kveik. Smakte veldig gjær. Litt fjøs. Vet ikke. Har jeg ødelagt hele gjæren min da?
Nei.... Kanskje ikke helt. Håper bare jeg kan bruke denne nå. Har tenkt å brygge i morgenVeldig gjær høres ut som den ikke har bånnfelt helt enda.
Det høres ikke ut som det smakte infisert, så det burde vel gå fint.Nei.... Kanskje ikke helt. Håper bare jeg kan bruke denne nå. Har tenkt å brygge i morgen
Hvordan smaker infisert?Det høres ikke ut som det smakte infisert, så det burde vel gå fint.
Løsemiddel, eddik, det kjenner du godt når du kjenner det.Hvordan smaker infisert?
Jeg hadde en kveik som lukta så septik at alle i rommet spontant brakk seg når jeg åpna lokket på røret det var i.Løsemiddel, eddik, det kjenner du godt når du kjenner det.
Deilig! Dette etter du sikkert hadde gitt dem hele historien om hvordan kveik var ekte norsk kultur funnet igjen av Lars etc. Eller?Jeg hadde en kveik som lukta så septik at alle i rommet spontant brakk seg når jeg åpna lokket på røret det var i.
Haha, nei, det var ikke så fristende. Du veit åssen noe lukt går direkte i mellomgulvet? Dét er en skikkelig infeksjon.Deilig! Dette etter du sikkert hadde gitt dem hele historien om hvordan kveik var ekte norsk kultur funnet igjen av Lars etc. Eller?
Brukte du den kveiken da?
Kanskje det var septik..Jeg hadde en kveik som lukta så septik at alle i rommet spontant brakk seg når jeg åpna lokket på røret det var i.
Ekte hornhindalsseptik. Skulle kjørt en Split batch og sett.Kanskje det var septik..
Den kunne ha blitt drit godEkte hornhindalsseptik. Skulle kjørt en Split batch og sett.
Men jeg sliter med at karusellen tar med seg gjæra mi.Bare begynne å lage startere i dass da, uten å ha trukket ned først, for den ekte følelsen av genuint septikøl.
Ja den trekker ned ØlenMen jeg sliter med at karusellen tar med seg gjæra mi.