Jeg kjøper spraymalten min på bryggselv, men siden jeg stort sett brygger med spraymalt kjøpe jeg de store sekkene som er på 22 og 25kg. Briess Pilsen Light er vel den jeg bruker mest og da er det 1234, - for 22kg med norbrygg rabatten, og havner da på 56.09,- pr kilo.
Den starteren jeg satt vil holde til 2x13 liter batcher pluss en skvett til fremtidige startere. Og selv om det er snakk om US-05 så sparte jeg 75,- Nå vet jeg ikke hvor ofte jeg blir å sette starter på gjær som koster så lite, men tenkte som nevnt tidligere å kjøre en testrunde før jeg skal sette neste runde med W-34/70, det er vel helst dær man kan spare litt mere kroner.
Uansett da, så syns jeg det er veldig spennende å ha en starter snurrende, forskjellige gjær typer i reagensrør stående i kjøleskapet, dille med litt gjærvask, prøve forskjellige typer ferskgjær og ikke minst se hvordan de forskjellige generasjonene vil oppføre seg, så for min del er ikke kostnaden så viktig, når sant skal sies må jeg nok brygge i nærmere 7 måneder for å faktisk ha spart noe med tanke på hva jeg har lagt i utstyr til alt dillet, men morro er det