Steinar Huneide
Norbrygg-medlem
Åra flyr forbi de. 11. april nå var det allerede seks år sia dama på tingretten i Volda sa; "De har vore to einingar, men er no ei eining.". Seremonien vår hadde vi med godgjengen på festivalcampen på Wacken i august, og bryllupsfesten et par uker etterpå i et samfunnshus der et svartmetallband spilte til dans og 130 liter hjemmebrygg stod klart til konsumering. 12 bjørnunger med dry stout var det eneste som stod igjen. Og i ettertid tenker jeg at kvaliteten på en del av det nok var på nivået du nevner som "problematisk" i den andre tråden i dag... Skjønner ikke at jeg tørte nå, batch nummer fire til ti servert til egne gjester i bryllup! Har hørt fra gjestene siden at de har aldri opplevd lignende fest, og det kan jo være at det var litt spesielt for de å være med på.Jøss, dere er jo nesten nygifte, jo. Gratulerer!
35 brygg i året - og dere brygger gjerne 50 liter i slengen, om jeg har forstått rett. Da blir det forståelig at det blir nok kompost til å få fylt opp noen dumper i hagen. (God idé - vi har en liten plenbit som stort sett bare består av dumper.)
De første parogtjue batcher var i en BB30A, som ganske fort ble for liten, og oppgradert til en BB60A. Den holdt femti batcher til, før Brewtools B80 kom i hus, og den har vi brukt sia november 2018 til snart 150 batcher øl. Så noen tonn malt har det jo blitt. Kompost ser ut til å fungere veldig bra så det vil vi fortsette med.