Steinar Huneide
Norbrygg-medlem
Har sendt mail til Rufo, regner med at de disker opp med noe hjul til sceneutstyr som tåler vekta av en liten bil.Bare husk at maksvekt må fordeles på tre hjul, ikke fire...
Har sendt mail til Rufo, regner med at de disker opp med noe hjul til sceneutstyr som tåler vekta av en liten bil.Bare husk at maksvekt må fordeles på tre hjul, ikke fire...
Det var ren løgn fra de som spesifiserte det, maltmiller.uk... Pallen vog 63 kg og tanken tar jeg og kona uproblematisk med en arm mellom oss.Ser nå at tanken faktisk har tørrvekt på over 100 kilo.
Kona liker også øl?Det var ren løgn fra de som spesifiserte det, maltmiller.uk... Pallen vog 63 kg og tanken tar jeg og kona uproblematisk med en arm mellom oss.
Starten på bryggekarrieren var en beslutning vi kom til sammen der vi bestemte oss for å brygge øl til eget bryllup. Etter det har vi samarbeida godt i bryggeriet. I dag var batch nr 210 siden våren 2017.Kona liker også øl?
Jøss, dere er jo nesten nygifte, jo. Gratulerer!Starten på bryggekarrieren var en beslutning vi kom til sammen der vi bestemte oss for å brygge øl til eget bryllup. Etter det har vi samarbeida godt i bryggeriet. I dag var batch nr 210 siden våren 2017.
Åra flyr forbi de. 11. april nå var det allerede seks år sia dama på tingretten i Volda sa; "De har vore to einingar, men er no ei eining.". Seremonien vår hadde vi med godgjengen på festivalcampen på Wacken i august, og bryllupsfesten et par uker etterpå i et samfunnshus der et svartmetallband spilte til dans og 130 liter hjemmebrygg stod klart til konsumering. 12 bjørnunger med dry stout var det eneste som stod igjen. Og i ettertid tenker jeg at kvaliteten på en del av det nok var på nivået du nevner som "problematisk" i den andre tråden i dag... Skjønner ikke at jeg tørte nå, batch nummer fire til ti servert til egne gjester i bryllup! Har hørt fra gjestene siden at de har aldri opplevd lignende fest, og det kan jo være at det var litt spesielt for de å være med på.Jøss, dere er jo nesten nygifte, jo. Gratulerer!
35 brygg i året - og dere brygger gjerne 50 liter i slengen, om jeg har forstått rett. Da blir det forståelig at det blir nok kompost til å få fylt opp noen dumper i hagen. (God idé - vi har en liten plenbit som stort sett bare består av dumper.)
"De som brygger sammen, hygger seg sammen". (Gammelt jungelordtak)Åra flyr forbi de. 11. april nå var det allerede seks år sia dama på tingretten i Volda sa; "De har vore to einingar, men er no ei eining.". Seremonien vår hadde vi med godgjengen på festivalcampen på Wacken i august, og bryllupsfesten et par uker etterpå i et samfunnshus der et svartmetallband spilte til dans og 130 liter hjemmebrygg stod klart til konsumering. 12 bjørnunger med dry stout var det eneste som stod igjen. Og i ettertid tenker jeg at kvaliteten på en del av det nok var på nivået du nevner som "problematisk" i den andre tråden i dag... Skjønner ikke at jeg tørte nå, batch nummer fire til ti servert til egne gjester i bryllup! Har hørt fra gjestene siden at de har aldri opplevd lignende fest, og det kan jo være at det var litt spesielt for de å være med på.
De første parogtjue batcher var i en BB30A, som ganske fort ble for liten, og oppgradert til en BB60A. Den holdt femti batcher til, før Brewtools B80 kom i hus, og den har vi brukt sia november 2018 til snart 150 batcher øl. Så noen tonn malt har det jo blitt. Kompost ser ut til å fungere veldig bra så det vil vi fortsette med.
Her må Piet Hein siteres:Jeg har endt opp med å alltid ta prøve. Når jeg kan si med sikkerhet at den er gått ferdig, har den ganske sikkert også stått for lenge. Jeg heller litt mot en modifisert versjon av det Palmer anbefaler. Han sier at den skal av etter at halve tida er gått, men det er et nokså håpløst råd, for du har ingen måte å vite når halve tida fram til ferdig er nådd. .
PH er fabelaktig.Her må Piet Hein siteres:
Ristet brød er lett at lave,
blot man vi erindre:
Når det oser skal det have
to minutter mindre
Slik?Ikke for å skryte, men jeg var på restaurant i går. Kelneren virket profesjonell i sitt fag og snakket troverdig om mat og drikke, Jeg kjørte bil, så holdt meg til vann, men på nabobordet ble det bestilt en flaske hveteøl. Øl-interessert som jeg er så fulgte jeg med på flaske og skjenkingen, men da da datt haka mi ned. Kelnern snudde flaska 180 grader og ølet krasjlandet i glasset som heller ikke ble tiltet. Resulatet ble da 60% skum og 40% øl. Er dette grei skjenking av et hveteøl? Hadde dette vært mitt bord hadde jeg klaget og tipset kelner om tilting av glass og rolig helling.. Kunde fikk jo heller ikke smakt på ølet før det verste skummet hadde gitt seg, ikke moro når en er tørst på en uteøl i sola. Takk for meg.
Den kelneren hadde nok ikke fått med seg at du må ha tuten nedi ølet om du skal gjøre det på den måten.Ikke for å skryte, men jeg var på restaurant i går. Kelneren virket profesjonell i sitt fag og snakket troverdig om mat og drikke, Jeg kjørte bil, så holdt meg til vann, men på nabobordet ble det bestilt en flaske hveteøl. Øl-interessert som jeg er så fulgte jeg med på flaske og skjenkingen, men da da datt haka mi ned. Kelnern snudde flaska 180 grader og ølet krasjlandet i glasset som heller ikke ble tiltet. Resulatet ble da 60% skum og 40% øl. Er dette grei skjenking av et hveteøl? Hadde dette vært mitt bord hadde jeg klaget og tipset kelner om tilting av glass og rolig helling.. Kunde fikk jo heller ikke smakt på ølet før det verste skummet hadde gitt seg, ikke moro når en er tørst på en uteøl i sola. Takk for meg.
Essda, noe må man jo trene immunforsvaret på.Hvor trygg er kelneren på at tuten på flaska er rein?
Colibakterier er nok bra.Essda, noe må man jo trene immunforsvaret på.
Hva er det egentlig du bruker flasketuten til, Finn?Colibakterier er nok bra.
Jeg gjør jo ikke sånt, men jeg har begrensa tillit til mine medmennesker.Hva er det egentlig du bruker flasketuten til, Finn?
Wow, imponerende. Jeg trodde jeg brygget mye, men har brukt 10 år på 200 batcher.I dag var batch nr 210 siden våren 2017
20 batcher i året? joda, det går an å brygge mindre, men ...Wow, imponerende. Jeg trodde jeg brygget mye, men har brukt 10 år på 200 batcher.
Vel, kvalitet trumfer alltid kvalitet.Haha, dere brygger jo flere batcher i året enn jeg har gjort siden høsten 2015. Jeg flasket batch #35 på tirsdag!