Jørn Hammerud
Norbrygg-medlem
Ja, jeg fikk den på, men det kommer jo ikke øl ut... Kan det ha med tilbakeslagsventil å gjøre?Grå går fint på begge poster. Svart er et helv... å få av hvis du klikker den nedpå co2 posten.
Ja, jeg fikk den på, men det kommer jo ikke øl ut... Kan det ha med tilbakeslagsventil å gjøre?Grå går fint på begge poster. Svart er et helv... å få av hvis du klikker den nedpå co2 posten.
Av er jo først et problem etter at ølet er drukket, med andre ord et ikke-problem.Å få de på er ikke problemet, det er å få de av, nå skal ikke jeg gå 100% god for dette, men mener at å sette svart på gas posten er skikkelig vanskelig å få av, mens grå går greit nok på begge sider, snakket ikke @PetterL om dette nylig?
Så jeg må ta til takke med butikk- og poløl..? Ikke noe hjemmebrygget tynt, lavkarboIPA? Jaja, får vel gjøre det beste ut av det. Men lett blir det ikke!Godt spørsmål og et gledelig svar. Hadde du hatt to svarte, hadde det blitt en hel-svart Påske...
Med tilbakeslagsventil... så blir det igjen hel-svart...
TouchéAv er jo først et problem etter at ølet er drukket, med andre ord et ikke-problem.
Heh, jeg opplevde akkurat det samme når jeg kom på hytta i dag, grå ball lock på picnic tap'en fordi jeg har brukt den på en Fermzilla.Dumt og dumt spørsmål... Men føler meg dum! Kom frem til påskehytta med et fat, men har tatt med to ball lock ut, altså de grå til CO2. Har googlet i minst 9 minutter nå, men finner ikke svar. Går det an å konvertere ball lock in til ball lock out? Hadde vært stas!
God påske!
Kan ikke tilbakeslagsventilen moddes?Så jeg må ta til takke med butikk- og poløl..? Ikke noe hjemmebrygget tynt, lavkarboIPA? Jaja, får vel gjøre det beste ut av det. Men lett blir det ikke!
Jeg hadde ihvertfall prøvd. Om ikke med en gang, så etter et par butikkøl.Kan ikke tilbakeslagsventilen moddes?
Kan ikke tilbakeslagsventilen moddes?
God hyttenabo med sammenfallende interesse kanskje?Dumt og dumt spørsmål... Men føler meg dum! Kom frem til påskehytta med et fat, men har tatt med to ball lock ut, altså de grå til CO2. Har googlet i minst 9 minutter nå, men finner ikke svar. Går det an å konvertere ball lock in til ball lock out? Hadde vært stas!
God påske!
Kan nok være tallene stemmer bedre om du bruker samme instrument til måling, er nok noen avvik her og der. Husk at temp på måling kan spille en rolle, om du kjører kokende eller varm vørter på refraktometer kan du få feil måling.Lett irriterende når en ikke treffer bryggetalla, hva er forklaringen her? Bruker BF.
Volum før og etter kok = spot on.
Avdamp pr time = spon on.
Gravity før kok. 1.041 mot mål 1.042. Ok detter er nært nok.
Gravity etter kok 1.046 mot mål 1.051.
SG før kok er målt med digitalt refraktometer, etter målt med Easy dens og Tilt.
Heller det mot målefeil før kok?
Ja, det var faktisk en nabo med en svoger som brygger, ikke langt unna. Men prøver meg nok på å åpne og modde den grå.God hyttenabo med sammenfallende interesse kanskje?
Var den trepakka ekte stingsild eller sølvsilda eller noe sånt?Det er et offtopic kanskje og dumt spørsmål. Men hvorfor koster ei 28 gram Stingsild sluk nå 89,- mens for bare et år eller to siden fikk en 3-pack på Coop for 79,-?
Nei, ekte stingsild fra Sølvkroken ja.Var den trepakka ekte stingsild eller sølvsilda eller noe sånt?
Denne gjorde susen! Skrudde opp hele ruklementet og fjernet to kuler. Nå har jeg øl i glasset. Tusen takk!
Kvantumsrabatt vel ...Det er et offtopic kanskje og dumt spørsmål. Men hvorfor koster ei 28 gram Stingsild sluk nå 89,- mens for bare et år eller to siden fikk en 3-pack på Coop for 79,-?