Kloakk
Norbrygg-medlem
Skjønner, nei da blir det verre..Det er to silikonringer som er like. Ingen hardplast med i gjennomføringssettet.
Skjønner, nei da blir det verre..Det er to silikonringer som er like. Ingen hardplast med i gjennomføringssettet.
Hareid. Har fått tips om en kar som kan ordne det for meg, og han liker visst øl så.. Kanskje det går seg til.Utifra bildet så virker det ikke slik. Du kan sikkert skamteite det, men det høres ut som sveising er tingen.
Hvor bor du?
Ser greit ut i mine øyne, rester fra gjæringen er min konklusjon, men det kommer nok flere øyer å serMulig feil tråd, men stiller spm her allikevel. Jeg skulle til å flaske da jeg så dette. Er dette tegn på infeksjon? Har ikke hatt infisert brygg før, så jeg vet ikke hvordan det skal kjennes igjen annetenn det jeg har lest meg opp til.
Det er Skjærgårdsøl fra ølbrygging.no. det har stått rett over 2 uker nå. Det lukter mer gjæring enn det pleier fra et brygg som har stått i to uker, men det er ikke en ille lukt.
-Per
Vis vedlegget 62079
Vis vedlegget 62078
Takk for svar. Jeg konkluderer med at det nok bare er gjærrester. Tipper det boblet litt ekstra fra gjærkaka da jeg bar karet opp fra kjelleren. Da jeg så oppi igjen etter en stund var boblene borte og det luktet mye mindre gjær.Ser greit ut i mine øyne, rester fra gjæringen er min konklusjon, men det kommer nok flere øyer å ser
Nei, det er humling ved gjæringsstart.Leser litt på oppskrifter på forskjellige øltyper, og har kommet over noen IPA oppskrifter som har 50- 100 g tørrhumle på 0 dager. Betyr det at tørrhumle skal i samme dag som det tappes på fat eller flaske.?
Aha, for poenget med whirlpool er at humlen løser seg raskere opp, men uten omrøring så tar det lengre tid? Har på en måte skjønt at type+mengde+tid+temp = bestemt aromaEller bare la det stå et kvarter-tjue minutter lenger.
Mener du filteret på pumpa?Jeg har en Fastwsher Rack, hvor filteret har tatt kvelden. Trenger man dette filteret? Finner ikke dette som noen reservedel heller.
Ja, svart, porøs "skumgummi".Mener du filteret på pumpa?
Det spørs hvor mye partikler det er i vaskevannet, de blir jo holdt tilbake av filteret.Ja, svart, porøs "skumgummi".
Kanskje prøve meg med en humlepose med strikk ;-)Det spørs hvor mye partikler det er i vaskevannet, de blir jo holdt tilbake av filteret.