Steinar Huneide
Norbrygg-medlem
Er det ikke bare natron stort sett?Noen som vet hvor man får kjøpt Bar Keepers Friend på en enkel måte?
Er det ikke bare natron stort sett?Noen som vet hvor man får kjøpt Bar Keepers Friend på en enkel måte?
Da kjøpte jeg en til deg også PetterFree shippingKilrock - Bar Keepers Friend® Original Powder Stain Remover 250g | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Kilrock - Bar Keepers Friend® Original Powder Stain Remover 250g at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Bestiller du 2, så tar jeg 1
Skal du begynne med gullgraving?@msevland @Petter Mandt
Jeg kjøpte også en sånn BKF sak, blir interessant å teste om den er bedre enn det billige kortreiste. Denne panna var helt brun, før to runder med svamp og middelet fra europris.
Usikker på om jeg tok den, er det ikke fordel å ha sikt i panna man vasker gull i?Skal du begynne med gullgraving?
Steiker i steikeovnen. 200°C i 15-20 min.steiker man da bacon
Ja det er nok best. Men er ikke alltid jeg gidder å vente en halvtime på det.Steiker i steikeovnen. 200°C i 15-20 min.
Kan steike 8-10 slaiser. Jevnt stekt, knusksprøtt, uten å bli brent.
Digg å ha én god nonstick panne til (fra ske/asiatiske) omeletter. Ellers er jeg tilbøylig til å være enig. Like ei god titanpanne, men det fester seg karbonbelegg etterhvert. Har slitt ut 7-8 stykker i miin tid ….Usikker på om jeg tok den, er det ikke fordel å ha sikt i panna man vasker gull i?
Jeg har kasta alt av panner med belegg og bruker bare rustfritt/karbonstål/støpejern nå. Med nok griseri i panna så bygger det lag med smuss og steiker man da bacon eller anna mat med salt så ryker nonsticken fra oljen. Da skrubber jeg ned og brenner inn panna på ny med olje.
Jeg ville brukt alt.Jeg glemte å kaldkrasje siste pilsen min og det synes, litt for hazy etter 60dager kaldt.
Er det gelatin inn gass-posten som gjelder for meg nå?
Koke opp en 1dl, røre inn en t-skje pulver. Så har jeg en 10ml sprøyte, holder det med ett skudd av den?
Tappa mange halvlitere da? Jeg klarner ikke anna enn i slutten av kok. Første 3-4 halvlitere er da litt cloudy men det klarner greit etter det.Jeg glemte å kaldkrasje siste pilsen min og det synes, litt for hazy etter 60dager kaldt.
Koke opp en 1dl, røre inn en t-skje pulver. Så har jeg en 10ml sprøyte, holder det med ett skudd av den?
Husk å slippe ut trykk før operasjonenJeg glemte å kaldkrasje siste pilsen min og det synes, litt for hazy etter 60dager kaldt.
Jeg har problemer med å forstå at enzymene skal bli «brukt opp»? Ett enzym er en biologisk katalysator. En katalysator brukes ikke opp, (den bidrar til en kjemisk prosess, uten at molekylet endrer seg). Enzymer kan denatureres pga varme, men jeg forstår ikke hvordan tidsaspektet kan spille inn. Men her er det nok noe jeg har misforstått, (det var jo derfor jeg postet OP under «dumme spørsmål»Beta amylase kan være eller være i ferd med å bli oppbrukt etter så lang tid. Det kan nok gå men jeg ville ha tilsatt litt pilsmalt sammen med hveten. Er hveten i form av hvetemalt går det fint
Da får jeg vel bare melde meg til tjeneste, og forsøke dette (som beskrevet over)Kanskje oppbrukt er feil ord. Mener jeg leste at aktiviteten avtok mye etter en viss tid. Husker ikke kilden og vet ikke hvorfor så en test eller dypere studier behøves
Ja, men er det (reduksjon i effekt) grunnet at mesteparten av «jobben er gjort», (maltenstivelse er konvertert til maltsukker), eller at amylasen er «brukt opp», (denaturert). Vel, det er vel mest sannsynlig en kombinasjon, og utifra det Palmer (be)skriver, så denatureres amylasen selv på vanlig mesketemperaturer … så tid er da en faktor.Palmer sier ( How To brew): "The specific rate of both activity and denaturing for beta amylase will depend on the particular malt and mashing conditions, but as an example, it has been shown that in typical brewery mashing conditions the initial level of beta-amylase activity was reduced by 75% after 30 min. at 149°F (65°C) and by 90% of its original activity after 60 min."