Temperatur? Rester av kalibreringsveske?Målte PH 5,7 i mesk. BF sier 5,25. Første gang jeg bruker Jærmalt. Hva kan være årsaken. Nykalibrert PH meter.
Det er flere som har klaget på @Brewfather din kalkulator. Og fått bedre resultater med Martin Brugard sin Bru’n Water.Målte PH 5,7 i mesk. BF sier 5,25. Første gang jeg bruker Jærmalt. Hva kan være årsaken. Nykalibrert PH meter.
Med 6ml melkesyre på det vannet tror jeg BF stemmer bedre enn ph målingen dinMålte PH 5,7 i mesk. BF sier 5,25. Første gang jeg bruker Jærmalt. Hva kan være årsaken. Nykalibrert PH meter.
Noen som vet om en slange fra bryggebutikkene på nett som er tilsvarende 1/2" vannslange? Har noen typiske hageslangeting som jeg ønsker å gjenbruke (klemkoblinger), men trenger bare 1,5 m i mitt nye bryggeoppsett.
Avhengig av kvalitet, vil Gardena sette smak på vannetNoen som vet om en slange fra bryggebutikkene på nett som er tilsvarende 1/2" vannslange? Har noen typiske hageslangeting som jeg ønsker å gjenbruke (klemkoblinger), men trenger bare 1,5 m i mitt nye bryggeoppsett.
Jeg utfordrer deg til en blindtest!Avhengig av kvalitet, vil Gardena sette smak på vannet
Det er kun for å drive motstrømskjøler og dampkondensator denne slangen skal bli brukt. Derfor kompatibilitet med med hageslange-overgang kreves.Avhengig av kvalitet, vil Gardena sette smak på vannet
Takker! Greide ikke å bli klok på dette, men gir mening at det er ID som brukes - siden det er det som påvirker slangens funksjonFinner ikke nettbutikken du ser etter
petit-agentur.no
Avhengig av kvalitet, vil Gardena sette smak på vannet
Noen gummislanger er ikke næringsmiddel godkjent. Vannslanger er ikke sånt som man sliter ut.. Så jeg handla skikkelig slange hos Tess. Den kosta 50 kr meteren og den har jeg hatt i fire år nå.Jeg utfordrer deg til en blindtest!
Dersom du finner en slange med tilstrekkelig dårlig kvalitet, tar jeg utfordringenJeg utfordrer deg til en blindtest!
Trur jeg hadde gått for beintråkkingNaboen har en diger druerank som vi skal høste ned i dag. Han har laga vin av dette tidligere ved å presse druene og gjære naturlig, som tar lang tid. Forslaget mitt var å åpne maltkverna (nyvasket..) helt opp og kjøre druene gjennom ned i en meskepose som står i en gjæringsbøtte. Derfra tømme mosten over i skyllevannvarmeren og holde den og drueskalla ved 80C for pasteurisering, kjøle ned og gjære med EC-1118. Tilsette Campden og noe klarningsmidler når gjæringa er over. Burde bli great success? Eller kanskje mølla vil ta skade av prosessen..
Naboen har en diger druerank som vi skal høste ned i dag. Han har laga vin av dette tidligere ved å presse druene og gjære naturlig, som tar lang tid. Forslaget mitt var å åpne maltkverna (nyvasket..) helt opp og kjøre druene gjennom ned i en meskepose som står i en gjæringsbøtte. Derfra tømme mosten over i skyllevannvarmeren og holde den og drueskalla ved 80C for pasteurisering, kjøle ned og gjære med EC-1118. Tilsette Campden og noe klarningsmidler når gjæringa er over. Burde bli great success? Eller kanskje mølla vil ta skade av prosessen..
Hvilken gjæringstemperatur?én eller to pakker w 34/70 på 16 liter pils?
Hvilken gjæringstemperatur?