loebrygg
Norbrygg-medlem
CBC-1 is a killer yeast, meaning it will secrete a toxic protein that can inhibit killer sensitive strains (most brewing strains are killer sensitive)
CBC-1 is a killer yeast, meaning it will secrete a toxic protein that can inhibit killer sensitive strains (most brewing strains are killer sensitive)
Litt mer dybde i smaken, i retning brød/kjeks, og litt mer farge. Ikke noe dramatisk. Jeg bruker det ofte. Som regel 8%.Hva vil effekten av ca. 5% Biscuit i en pilsner være?
Jeg har brukt den i NEIPA-sammenheng, og syntes ikke jeg fikk så mye ut av den, men det kan skyldes meg. Dette er sikkert et mye bedre svar: https://brulosophy.com/2016/09/01/the-hop-chronicles-hbc-366-formerly-equinox/Noen som har bekjentskap med Eukanot og har lyst å dele sine erfaringer? Jeg finner endel forskjellige meninger, noen sier fersken og fruktig, andre sier furu og dank..
Så, for å få et litt klarere bilde av hvilken øl jeg vil bruke den i, kunne det hvert greit å høre hva folket her inne mener.
Om det er av betydning er det lupomax poser jeg besitter
Litt tragisk at jeg ikke kom over den i testen av mine google forsøk, men greit å vite. Jeg er til stadighet ute etter en humle som kan gjenskape opplevelsen av jord under neglene, ferske furuskudd og ikke minst aromaen av kropplukten til snoop dog..Jeg har brukt den i NEIPA-sammenheng, og syntes ikke jeg fikk så mye ut av den, men det kan skyldes meg. Dette er sikkert et mye bedre svar: https://brulosophy.com/2016/09/01/the-hop-chronicles-hbc-366-formerly-equinox/
Litt tragisk at jeg ikke kom over den i testen av mine google forsøk, men greit å vite. Jeg er til stadighet ute etter en humle som kan gjenskape opplevelsen av jord under neglene, ferske furuskudd og ikke minst aromaen av kropplukten til snoop dog..
Takk for link
Vel, det var min, også. Men ...min erfaring med den humla er at jeg tror du vil bli skuffa
Det er jo ikke no greit, vel den var på salg så verdens ende er det ikke... Får vel ta meg en tur i skogen(bakhagen) når det engang blir vår, og nappe noen(mot min egen filosofi) furuskudd og brygge med de.min erfaring med den humla er at jeg tror du vil bli skuffa
SMASH med EukanotNoen som har bekjentskap med Eukanot og har lyst å dele sine erfaringer? Jeg finner endel forskjellige meninger, noen sier fersken og fruktig, andre sier furu og dank..
Så, for å få et litt klarere bilde av hvilken øl jeg vil bruke den i, kunne det hvert greit å høre hva folket her inne mener.
Om det er av betydning er det lupomax poser jeg besitter
Mange takk, ser ut som det er en humle som ikke gjør seg så godt alene, får vurdere litt videre.SMASH med Eukanot
Dimensjon som sitter snug på ball locks.Fermzilla Allrounder
No shit, Sherlock.Dimensjon som sitter snug på ball locks.
Tipper denne.. ball locks er som kjent 6,35 mm, eller 1/4" på imperialen.No shit, Sherlock.
Jeg bruker lastestropp med isoporTrenger en bulletproof måte å feste tempføler utenpå en fermzilla. De står i en fryser så kan bli litt krise om den faller av.
Til nå har det gått i klut og tøffel med mye gaffa. Må finnes en enklere, bedre og mer permanent måte å gjøre dette på. Forslag?
har prøvd med jekkestropp men dunken er liksom litt for glatt og rund til at jeg får det til å sitte skikkelig. Kanskje en enklere stroppvariant er veien å gå. Takk for tips Glenn!