Jørn Hammerud
Norbrygg-medlem
Ja, det var faktisk en nabo med en svoger som brygger, ikke langt unna. Men prøver meg nok på å åpne og modde den grå.God hyttenabo med sammenfallende interesse kanskje?
Ja, det var faktisk en nabo med en svoger som brygger, ikke langt unna. Men prøver meg nok på å åpne og modde den grå.God hyttenabo med sammenfallende interesse kanskje?
Var den trepakka ekte stingsild eller sølvsilda eller noe sånt?Det er et offtopic kanskje og dumt spørsmål. Men hvorfor koster ei 28 gram Stingsild sluk nå 89,- mens for bare et år eller to siden fikk en 3-pack på Coop for 79,-?
Nei, ekte stingsild fra Sølvkroken ja.Var den trepakka ekte stingsild eller sølvsilda eller noe sånt?
Denne gjorde susen! Skrudde opp hele ruklementet og fjernet to kuler. Nå har jeg øl i glasset. Tusen takk!
Kvantumsrabatt vel ...Det er et offtopic kanskje og dumt spørsmål. Men hvorfor koster ei 28 gram Stingsild sluk nå 89,- mens for bare et år eller to siden fikk en 3-pack på Coop for 79,-?
Det er et offtopic kanskje og dumt spørsmål. Men hvorfor koster ei 28 gram Stingsild sluk nå 89,- mens for bare et år eller to siden fikk en 3-pack på Coop for 79,-?
Ikke nok motstand i gass til at en 3/16 stritter i motHar lengden på slangen fra regulator til «gass inn» noe (betydelig) å si for hvilket trykk ølet «mottar»? Det er jo tilfelle for øl-til-kran, men der er det jo veske, som vel er mer påvirket av motstand…
Jepp. Dumt spørsmål. Innser det nåIkke nok motstand i gass til at en 3/16 stritter i mot
Åssen blir karboneringa da? Tilstrekkelig for en pils?Jeg kjører 2 på 0,5 og én på 0,33
Perfekt, takk!Det skulle tilsvare 2.4 -2.8 vol hvis det er snakk om sukkerbitene til Eldorado. De veier nok så nøyaktig 2 g
Litt avhengig av temp på ølet ved tapping
Beer Priming Sugar Calculator | Brewer's Friend
Calculate precisely how much priming sugar to add at bottling time (bottle priming) for your home brewed beer. Works with a variety of priming sugars.www.brewersfriend.com