@AndyHagen Takk, så det ikke!
Aha, slik å forstå ja58 mnd skulle vel passe greit detHumla høstes vanligvis i august-september. 2020 humle kommer så i salg på våren 2021. Men som med andre matvarer, smak, lukt se. Eller.. Kanskje ikke smak i dette tilfellet da.
Vis vedlegget 72843
Nei - men jeg slutter meg til forespørselen når det gjelder deler til disse kjelene. De butikkene som selger dem, bør kunne skaffe det. Brewshop????Noen som vet hor jeg får tak i ekstra pakning (den hvite ringen) til SS kjelene?
Akkurat den pakningen der kunne du kanskje klippe ut av en tom isboksNoen som vet hor jeg får tak i ekstra pakning (den hvite ringen) til SS kjelene?
Akkurat den pakningen der kunne du kanskje klippe ut av en tom isboks. Har den noen annen funksjon enn å beskytte kjelen?
Hør med Litebrygg de har mye Brewtech, fikk bla, tak i ny gummi til dip tuben der.Noen som vet hor jeg får tak i ekstra pakning (den hvite ringen) til SS kjelene?
Så braHør med Litebrygg de har mye Brewtech, fikk bla, tak i ny gummi til dip tuben der.
Eller i det store utland https://braumarkt.com/Ss-brewtech-Washer-for-Ss-Brew-Kettle-Compression-Fittings
Det burde vel gå å erstatte den med en o-ring biltem har bokser med godt utvalg.Noen som vet hor jeg får tak i ekstra pakning (den hvite ringen) til SS kjelene?
jeg brygga en ipa for 10 dager siden, og tørrhumla den for 5 dager siden. Det bobler litt enda. Hvor lenge bør jeg vente til jeg flasker den?
Så lenge den bobler, skal du ikke flaske. Det er ikke usannsynlig at det er hop creep som er årsaken om den ikke stopper snart - skjønt det kan være flere grunner til at en gjæringsprosess trekker i langdrag.bobler fortsatt flere ganger i minuttet. Har ikke målt noe som helst, fant hydrometeret først nå.
Uten mål, er det ikke lett å vite, men kanskje en av disse passer: https://www.ssbrewtech.com/collections/accessories/products/gasket_tc?variant=39328249282631Noen som vet hor jeg får tak i ekstra pakning (den hvite ringen) til SS kjelene?
Jeg bruker den lille av disse. Har flere
Kan ta med på sommerfesten i morgen til deg
Vis vedlegget 72930
Føler med deg - men det er ikke stort annet å gjøre enn å vente, er jeg redd.Det bobler fortsatt godt i ipaen jeg brygga for to uker siden og tørrhumla for en uke siden. Gjerne hvert tiende sekund en periode og i så er den stille en stund. Er det noe jeg bør foreta meg?
Ta prøve, mål med hydrometer, er målingen stabil over 3 dager og i nærheten av hva den bør være så kan den flaskes/fates.Det bobler fortsatt godt i ipaen jeg brygga for to uker siden og tørrhumla for en uke siden. Gjerne hvert tiende sekund en periode og så er den stille en stund. Er det noe jeg bør foreta meg?
Er det snakk om hop creep - og det er vel ikke helt usannsynlig - trur jeg det er litt usikkert å stole på det så lenge det fremdeles er aktivitet i gjærlåsen. Slik forlenga plopping kan også være tegn på en infeksjon som utvikler seg langsomt. Det er kanskje vanligere enn vi trur.Ta prøve, mål med hydrometer, er målingen stabil over 3 dager og i nærheten av hva den bør vøre så kan den flaskes/fates.