Steinar Huneide
Norbrygg-medlem
Det kan du men det er jo bedre å lage øl av detNoen som vet om man kan gi pilsmalt til høns?
Det kan du men det er jo bedre å lage øl av detNoen som vet om man kan gi pilsmalt til høns?
Veldig enig, men kona driver og ser på kornsekken. Hun liker egg bedre enn øl..Det kan du men det er jo bedre å lage øl av det
Hun kan få ganske mye egg for prisen du sparer på å konverere korn til øl heller enn å kjøpe ølet..Veldig enig, men kona driver og ser på kornsekken. Hun liker egg bedre enn øl..
Selvfølgelig kan du gi Pilsmalt til høns, selv om den vanligvis brukes til å lage Pils.Noen som vet om man kan gi pilsmalt til høns?
Mente malt. Vi (som i det kollektive vi) har pensjonisthøns som lever herrens glade dager på selvplukkede bringebær, mais og potensielt reservelageret av malt. I retur får vi gjødsel og innimellom noen egg.Selvfølgelig kan du gi Pilsmalt til høns, selv om den vanligvis brukes til å lage Pils.
Hvis du mener mask (malt som er mesket) så kan den selvfølgelig også gis til høns og andre dyr.
Det må da være billigere korn å få kjøpt enn Malta bygg?Mente malt. Vi (som i det kollektive vi) har pensjonisthøns som lever herrens glade dager på selvplukkede bringebær, mais og potensielt reservelageret av malt. I retur får vi gjødsel og innimellom noen egg.
Jeg (som i det individuelle jeg) bare nikker og smiler![]()
Jøss, jeg blei mponert av pensjonisthønene som plukker bringebær. Som jeg pleier å si: Undervurder aldri en pensjonistMente malt. Vi (som i det kollektive vi) har pensjonisthøns som lever herrens glade dager på selvplukkede bringebær, mais og potensielt reservelageret av malt. I retur får vi gjødsel og innimellom noen egg.
Jeg (som i det individuelle jeg) bare nikker og smiler![]()
Jøss, jeg blei imponert av pensjonisthønene som plukker bringebær. Som jeg pleier å si: Undervurder aldri en pensjonist.
Det finnes perlehøns?Hvite italienere spiser kun Eraclea malt og perlehøns en type humle...
Hva brygger du på?Jeg har sjekket forskjellige kalkulatorer for beregning av meskevann og skyllevann, og de aller fleste gir meg forskjellig svar. Brewfather sin app sier 13.91L meskevann og 21.31L skyllevann for 5.15kg malt, mens Grainfather sin kalkulator sier 17.41L meskevann og 16.71L skyllevann. En annen app (Mibrew) sier 13.44L meskevann og 19.65L skyllevann.
Hva er riktig? Hva ville dere valgt?
Tenker du hvilket utstyr? Har en 60L kjele med maltrør. Allgrain-sett fra Brewshop som heter Helles Good Lager tenkte vi å starte med. Første gang vi skal brygge i dag.Hva brygger du på?