Tråden for dumme spørsmål.

Hvis du ikke har klar vørter når du fosskoker i en grainfather g30, svir det seg godt. Så det er nok mer en høy nokk temperatur til maillardreaksjon. Men g30 har tynn bunn og et lite varmeelement. Så der blir forholdsvis varmt i mitten av bunnplata.
Men jeg tror du skal koke forholdsvis lenge hvis det skal bli nokk til at du kjenner det på smaken.
Jeg har en tjukkbonna kjele på induksjonsplate, så der blir det ikkeno' sviing. Men jeg husker den BB60'n jeg begynte med for 10 år sida; der skulle det lite til før det blei litt svart.

Jeg skal lage en 20 liter litt eksperimenteriell amber ale. Funker disse humlene tror dere?: 60 min: 15 gram citra. 10 min 20 gram wilamette og 20 gram cascade. 0 min: 20 gram wilamette, 20 gram cascade og 10 gram cryo sabro.

Det
Jeg skal lage en 20 liter litt eksperimenteriell amber ale. Funker disse humlene tror dere?: 60 min: 15 gram citra. 10 min 20 gram wilamette og 20 gram cascade. 0 min: 20 gram wilamette, 20 gram cascade og 10 gram cryo sabro.
Mye klassiske humler. Uten å ha særlig kjennskap til Amber ser jeg i grunn grunn til det ikke skulle bli bra.

Fint om du oppgir alpha syre i humlen, samt IBU du ønsker i de forskjellige tilsetningene.
Valg av humler ser helt greit ut, lykke til, det blir helt sikkert godt.

Tilbake
Topp