Jeg har et corneliusfat her som lekker rundt lokket. Noe triks i ludo for å få det tett?
Neida, vaska, tomt og var antatt klart for en porter.Hvor kritisk er det? Står det i kjøleskap og trykksatt med slanger og alt?
Jeg har et corneliusfat her som lekker rundt lokket. Noe triks i ludo for å få det tett?
Jeg smakte Vestkyst for første gang i 2013, og syns også den har endret seg noe siden den gang. Var den friskere med mer hint av barnål før? Det kommer til å bli drukket mye av denne, så neste brygg får være originalen.Ja, jeg synes den originale versjonen - som er fra 2011 - er uovertruffen. Nå brygges den på en mer moderne måte. Forskjellen i smak er kanskje ikke fryktelig stor, men ....
Jo. Det er alltid noe jeg ikke får med meg.CIP-Film pakningsmiddel 113g Pakningsfett , Smøring, Hanefett, Lube - Strømmen Hjemmebrygg AS
Haynes CIP-FILM smøremiddel benyttes til alle bevegelige deler som trenger smøring. Anbefales til pakninger på fat, gjæringskar og lignende. Næringsm...www.homebrew.no
.... var ikke du der for to dager siden![]()
Det stemmer helt med egen erfaring, men så syns jeg liksom alt av IPA smakte mer før. Inkludert mine egne med stadig økende humlegrad. Så det mulig de løkene av noen smaksløker jeg har har dabbet litt av opp gjennom åreneJeg smakte Vestkyst for første gang i 2013, og syns også det har endret seg noe siden den gang. Var det friskere med mer hint av barnål før? Det kommer til å bli drukket mye av denne, så neste brygg får være originalen.
Tror jeg skulle få tettet godt ja, men det er vel et petroleumsprodukt og ikke noe en ønsker skal komme i kontalt med øl?Jo. Det er alltid noe jeg ikke får med meg.
Funker det med hvit vaselin? Litt kortere vei til apoteket.
Jo. Det er alltid noe jeg ikke får med meg.
Funker det med hvit vaselin? Litt kortere vei til apoteket.
Ikke veit jeg. Folk bruker vaselin på kroppsåpninger i begge ender, så direkte giftig kan det vel neppe være?Tror jeg skulle få tettet godt ja, men det er vel et petroleumsprodukt og ikke noe en ønsker skal komme i kontalt med øl?
Nei, ikke mer enn at den antakelig blei litt våt når jeg vaska fatet.Har du prøvd å trykksette det og bare fukte ringen litt?
Noen ganger må jeg sette høyt trykk for p få det tett.Nei, ikke mer enn at den antakelig blei litt våt når jeg vaska fatet.
Dette var noe jeg var motkjemper mot lenge…. Og så blei jeg gammelta lokket av og sette det andre veien imens man rikser det litt sideveis er trikset her i gården.
Noen ganger må jeg sette høyt trykk for p få det tett.
ta lokket av og sette det andre veien imens man rikser det litt sideveis er trikset her i gården.
Jeg har prøvd litt forskjellig. Med høyt trykk holder det tett så lenge trykket er tett, men ikke hvis jeg slipper opp trykket.Sikkert kjent triks, men skriver det likevel: sett på plass lokket med håndkraft (ikke klem ned "låsearmen") og trykksett fatet. Trykket vil da feste lokk, pakning og fatet mot hverandre gjevnt. Klem så ned låsearmen.
Godt poeng, det kan jo ha blitt forbytta en gang jeg vaska flere fat om gangen, men er ikke de lokka like fra fat til fat?Høres jo mest ut som at lokket ikke hører til fatet.
De skal i prinsippet være det, men i all serieproduksjon lever man med toleranser...Godt poeng, det kan jo ha blitt forbytta en gang jeg vaska flere fat om gangen, men er ikke de lokka like fra fat til fat?