Tråden for dumme spørsmål.

Eg har tatt opp att brygging etter ein del års pause. Har eit leilighetsbryggeri som fungerer meget bra etter ein del utvikling, men eg lurer på om det har skjedd noko «nytt» siste åra?

Spesifikt:

- Det er vanskeleg å få tak i oksygen. Er det årsakar til det?

- Vannjustering. Eg har liggande ein del frå sist, men er dette noko folk held på med? Er det vits? Vil eigentleg ølet smake bedre for ein heilt gjengs ølglad fyr? Såg at den kalkulatoren eg brukte før ikkje finst lengre.

Litt på sida, men:
- Eg ynskjer å brygge eit bra øl til hytta i sommar. Har nokon tips/anbefalinger til eit ølsett, så er det heilt topp. Det må vere eit ale, og gjerne eit lett likbart for dei fleste.

Som Oslo-bebuar er det stort sakn etter Bryggselv på Hasle. No går det i post-bestillingar. Er det nokon tips for kor ein kan få kjøpt oksygen og Co2 i byen?

Som alltid er det god hjelp av alle her på Norbrygg, mykje spanande lesing!
Oksygen
Tørrgjær har kommet i mange forskjellige varianter de siste åra, og jeg vil påstå at tørrgjær lager like godt øl som fersk gjær. I tillegg slipper man å tilsette oksygen, rehydrering blir ikke sett på som nødvendig lenger, gjæra har mye lenger holdbarhet og den er billigere. Så det med gjær har blitt enklere, og jeg tror ikke det brukes så mye oksygen lenger, oksygenflaska mi har jeg ikke brukt på lang tid.

Vannjustering
Jeg tror, ut fra det som skrives på forumet at vannjustering brukes mer enn før. Og da for å justere pH, og for justering av mineraler for å få tilnærmet likt den øltype man vil brygge. De fleste i dag bruker Brewfather, en norsk app som brukes over hele verden. Der kan du få regnet ut tilsetninger i vannet, pluss at du har styring på hele bryggeprosessen fra oppskrifter til ferdig øl. Jeg tror det fortsatt er sånn at appen er gratis opp til ti brygg, så det er bare å laste ned og prøve den.

Tilbake
Topp