Universell patentkork

BryggePer

Norbrygg-medlem
Eg har noen flasker (type Kinn bryggeri) med patentkork på. Disse har eg ikkje tappet sjølv, men kunne tenke meg fleire av denne løsningen.

Dette er ein form for patentbånd som er festet rundt flaskehalsen.

Noen som har tips på kvar eg kan kjøpe slike ?

2014-08-30 18.34.21.jpg
 
"Nå kan du lage flip top flasker av vanlige ølflasker". Vil det si at dette funker på f.eks bjørnunger og nøgne ø flasker?
 
Vil tro det. Har ikke testet denne løsningen.

Sikkert avhengig av en skikkelig kant å stoppe mot, og at tuten er nogenlunde rett.
Nøgne Ø går sikkert bra, mer tvilende til f.ex Duvel flasker.
 
Men bånd og kork blir 6,50 per flaske. Tror heller jeg kjøper patentkork flasker for 15 kr stk...
 
noen som har testet disse? blir det tett, er de lette å montere osv?
jeg har en del flip-top korker allerede og mange nøgne ø 0,5 flasker. tenkte å kjøpe en bordkorker og kapsler men det blir fort 400 spenn. så det å kjøpe disse båndene og supplere med korker som jeg allerede har liggende virker kjekt. hvis det blir tett og bra selvsagt.
 
lurer på en liten ting til siden vi er inne på patentkorker.

jeg har kjøpt ca 40 0,75 l flasker av type Kinn med patentkork fra bryggselv.no
jeg sliter veldig med å helle av disse uten å søle? jeg tenderer mot å si at det er umulig. det blir søl hver gang. ikke når jeg heller, men når jeg stopper å helle og retter opp flasken så drypper/renner det alltid øl nedover flasken fra toppen. veldig iriterende. Kanskje et dumt spørsmål men er det noen som har lært seg en måte å gjøre dette på uten alt sølet? Jeg får det ikke til... :-(
 
lurer på en liten ting til siden vi er inne på patentkorker.

jeg har kjøpt ca 40 0,75 l flasker av type Kinn med patentkork fra bryggselv.no
jeg sliter veldig med å helle av disse uten å søle? jeg tenderer mot å si at det er umulig. det blir søl hver gang. ikke når jeg heller, men når jeg stopper å helle og retter opp flasken så drypper/renner det alltid øl nedover flasken fra toppen. veldig iriterende. Kanskje et dumt spørsmål men er det noen som har lært seg en måte å gjøre dette på uten alt sølet? Jeg får det ikke til... :-(

Du kan jo vurdere sånn sirkelformet alusak som settes på vinflasker(anti-drypp sak)? Vet ikke hvordan det vil påvirke skumgenerering etc, men kan jo testes.. Ikke veldig kult å dele ut sånne til alle som får en sånn flaske i hånda, men da unngår du i hvertfall søl?
 
Tilbake
Topp