Finn Berger
Moderator
For å ha noe å sammenligne eget brygg med, har jeg smakt på noen vanlige kjøpepils fra butikk, og de har alle hatt et fellespreg. Og jeg har kommet fram til at hvis det er sånn pils skal smake, så liker jeg egentlig ikke pils. I både aroma og smak kan jeg kjenne en litt søtlig-emmen tone, og når jeg først er blitt fokusert på den, er det umulig å ikke ha den fremst i smaksopplevelsen.
Er det diacetyl? Jeg har alltid trodd at jeg hører til dem som ikke er følsomme for det stoffet, men nå begynner jeg å lure. Eller er det noe annet?
Heldigvis er mitt eget brygg fritt for den smaken - hva det nå ellers måtte være plaget med. Så jeg foretrekker helt klart det egne, sjøl om det mangler mye på å være perfekt.
Er det diacetyl? Jeg har alltid trodd at jeg hører til dem som ikke er følsomme for det stoffet, men nå begynner jeg å lure. Eller er det noe annet?
Heldigvis er mitt eget brygg fritt for den smaken - hva det nå ellers måtte være plaget med. Så jeg foretrekker helt klart det egne, sjøl om det mangler mye på å være perfekt.