Vasking av fat

Nå har vel mr Kegging registrert seg kun for å legge ut link til finn-annonsen sin (registrert samme dag som det første og eneste innlegget).

Dersom man har et fat stående med StarSan i 6 måneder har man for mange fat/ brygger ikke ofte nok.

Er det et problem da ?
Jeg brygge nå i totalt 2 år, men var ikke registrert her til igår. Beklager usosialiseringen. Selger rensekitten for jeg synes det er kjekt å enkelt for å rense keggen Uten å bruke Co2. Vi er vel alle eller de fleste her hobbybryggerne og da er det jo fint å dele ting og inspirasjoner til å forenkle prosessen.
 
Er det et problem da ?
Jeg brygge nå i totalt 2 år, men var ikke registrert her til igår. Beklager usosialiseringen. Selger rensekitten for jeg synes det er kjekt å enkelt for å rense keggen Uten å bruke Co2. Vi er vel alle eller de fleste her hobbybryggerne og da er det jo fint å dele ting og inspirasjoner til å forenkle prosessen.
Hei @Kegging
I og for seg ikke noe problem nei.
Innimellom, med jevne mellomrom, registreres brukere på forumet som egentlig er større eller mindre forhandlere av utstyr. Og DET er ikke greit at salgspitcher legges inn i trådene her for noen som egentlig er forhandlere.
Som privatpersoner kan vi fritt legge ut ting for salg i underforumet https://forum.norbrygg.no/categories/kjop-og-salg.76/
Er man en forhandler må man ha en avtale med Norbrygg.
Når en profil er opprettet og det eneste som er postet er link til en Finn annonse så viser det seg ofte at det er salg/spam.
Derfor min kommentar.

Men når det så viser seg at det er feil så er jo ikke noe bedre enn det
Velkomment @Kegging og kjekt at du deler av din kunnskap og deltar på forumet

Å ha StarSan stående på et fat over litt tid ser jeg på som uproblematisk. Men at et rengjøringsadapter kan gjøre vaskejobben enklere er jo klart.
 
Takk for det.
Selger er jeg ikke nei, jeg fant bare lenken eller tråden her med vasking av fat derfor limer jeg inn lenken her da.
Den starsan lagringen var ironisk til han jærbrygg som skrev: "Nå har det ene fatet stått med starsan i 6 måneder og har ingen synlige skader,nå når eg tok det i bruk igjen :)"
Skal legge ut salgstingene i rette tråden neste gang!
 
Eg vil tru at Coca Cola er minst like tøft for fata som ut blanda starsan.

..og Corneliusfat ble opprinnelig laget for konsentrert Cola (og lignende). Deretter oppdaget hjemmebryggerne (i USA) at disse var fine for øl. Nå brukes de nesten utelukkende til øl.
Et fat kjøpt på eBay fra USA måtte vaskes 4-5 ganger før jeg fikk fjernet Cola-lukta. Jeg lar fatene mine stå ferdigvasket med en slant StarSan i uker og måneder. Ingen misfarging å spore!
 
..og Corneliusfat ble opprinnelig laget for konsentrert Cola (og lignende). Deretter oppdaget hjemmebryggerne (i USA) at disse var fine for øl. Nå brukes de nesten utelukkende til øl.
Et fat kjøpt på eBay fra USA måtte vaskes 4-5 ganger før jeg fikk fjernet Cola-lukta. Jeg lar fatene mine stå ferdigvasket med en slant StarSan i uker og måneder. Ingen misfarging å spore!

Syrefast. Er sikkert noke med at det heite so.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er nok 304, men dem tåler også 3% syre...
Så "Syrefast" er litt overdrevet ja!
316 er opptil 50 grader syrefast.
 
Er cornelius fat 316? Trodde de var 304.

Eg var sikker på det var stempla med 316. Men såg over nokre av våre fat fant ikkje noke stempel. Så det er nok god muli at det ikkje er 316 ja.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sist redigert:
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Tilbake
Topp