Fermentasaurus 2 kommer mot slutten av året

Ville absolutt ventet på Fermentasaurus 2, eller Fermzilla som den heter nå.
Som jeg ser det har den så mange viktige oppgraderinger at det er verdt å vente på.

Fermentasaurus 2 - The New, The Improved, The Future of Fermenting Under Pressure

Men versjonen til Keg King da, som er oppgradering av første versjon (Fermentasaurus V2 - 35L Starter-Kit (FORHÅNDSBESTILLING)), er det noe forskjell på den og KegLand sin? Keg King sin kommer visstnok denne måneden.
 
Men versjonen til Keg King da, som er oppgradering av første versjon (Fermentasaurus V2 - 35L Starter-Kit (FORHÅNDSBESTILLING)), er det noe forskjell på den og KegLand sin? Keg King sin kommer visstnok denne måneden.

Kegking og kegland er samme selskap, ene for en verdensdel og det andre for den andre verdensdelen. Det er vist for å skille de forskjellige marked de selger produktene sine i.

Edit: i ettertid har jeg fått info om at disse er to forskjellige firmaer(norbrygg forumet) og jeg beklager at jeg har spredt feil informasjon ut fra info jeg fikk tidligere.
 
Sist redigert:
Kegking og kegland er samme selskap, ene for en verdensdel og det andre for den andre verdensdelen. Det er vist for å skille de forskjellige marked de selger produktene sine i.
Keg King (merkenavnet til MCH Australia) og Kegland er bitre fiender. Kegland består av avhoppere fra Keg King, og det har vært strid om rettighetene til flere produkter, bl.a. Intertap og Fermentasaurus. Mye fin drittslenging på bryggerforumene nedenunder, også har de hatt noen heftige priskriger som begge parter (og mange bryggebutikker som ikke er part i striden) har tapt mye på.
 
Keg King (merkenavnet til MCH Australia) og Kegland er bitre fiender. Kegland består av avhoppere fra Keg King, og det har vært strid om rettighetene til flere produkter, bl.a. Intertap og Fermentasaurus. Mye fin drittslenging på bryggerforumene nedenunder, også har de hatt noen heftige priskriger som begge parter (og mange bryggebutikker som ikke er part i striden) har tapt mye på.

Ja var det inntrykket jeg og satt med. Minner meg om krigen med Vent-Matic og Intertap.
 
Hmm, spurte hvorfor de hadde samme produkt fra samme leverandør under to forskjellige navn. Og fikk da til svar at de hadde to forskjellige firma for forskjellige markeder. Da stemmer iallfall ikke det. Har keg king series 4 kegerator og nå er det kegland som selger det i europa. Keg king ga meget super service når det var noe galt iallfall.

Slike trademark/merkevare kriger og offentlig drittslenging som de driver med er det ingen som vinner på og vil i verste fall drive kundene vekk.. ser også at de har lokalet kun 5 min fra hverandre og at kundene har allerede startet å boikottet de pga oppførsel på utenlandske hjemmbrygger forum. Da beklager jeg at jeg har spredt feil info om firmaet ..
 
Hmm, spurte hvorfor de hadde samme produkt fra samme leverandør under to forskjellige navn. Og fikk da til svar at de hadde to forskjellige firma for forskjellige markeder. Da stemmer iallfall ikke det. Har keg king series 4 kegerator og nå er det kegland som selger det i europa. Keg king ga meget super service når det var noe galt iallfall.

Slike trademark/merkevare kriger og offentlig drittslenging som de driver med er det ingen som vinner på og vil i verste fall drive kundene vekk.. ser også at de har lokalet kun 5 min fra hverandre og at kundene har allerede startet å boikottet de pga oppførsel på utenlandske hjemmbrygger forum. Da beklager jeg at jeg har spredt feil info om firmaet ..
Hele greia med samme produkter, lignende navn og samme mann i produktvideoene er jo mildt sagt forvirrende. Been there...
 
Virker som at begge selskap kommer med en v2, Keg King med en på 35 liter, Kegland med to på 27 og 50 liter.
Om de får samme oppgraderinger er usikkert.

Kegland skulle komme med sine før jul, men er forsinket. De hadde en video på Facebook (mener det var etter nyttår) der Kee snakket om at den var rett rundt hjørnet, videoen er nå borte. Lover ikke bra. De hadde tydeligvis heller ikke rettighetene til navnet Fermentasaurus ettersom de skiftet navn til Fermzilla.

Det som er merkelig er at Keg King ikke har noe om en v2 på sine nettsider. Men Brewshop skal altså begynne å selge denne i løpet av et par uker? Bildet de bruker ser ut som en v1, jeg kan ihvertfall ikke se noen forskjell.

Time will show.
 
Denne er nokså oppklarende:
https://www.facebook.com/groups/125921788060532/permalink/312966996022676/

Fermentasaurus/FermZilla

I love Fermentasaurus and this is why I started this group, a group that has reached almost 1300 members! The main idea of this group was to share our experience with this fermentor and discuss about homebrewing in general.

I've been constantly trying to see what's planned in the future for this product. I've spoken to an Oxebar representative some months ago and found out about their plans to release two new Fermentasaurus versions and made a post about that. Recently I came in contact with a Keg King representative and he told me some other things about the current situation.

As probably some of the Australian members of this group know, there is a ongoing legal conflict between Keg King and Kegland. This is NOT what I want to talk about. I asked for both sides of the story from Will Fiala (Keg King) and Dominic Evans (Oxebar). They are both members of this group and have access to all posts.

I thought about posting their exact statements but I think that will generate too much animosity. As I told them both, what interests us, as end-users of the product is to know what to expect in the future.

As it appears Keg King will continue to own and produce the current version of Fermentasaurus. Quote from their statement: "We will continue to develop our Fermentasaurus products as evidenced by the improved Dump Valve design. There are further innovations planned for temperature control coming soon. If there is enough demand we could offer the units both in smaller and larger versions. We are keenly watching what brewers would like to have and to respond with good quality products quickly"

Kegland/Oxebar will produce 2 fermentation vessels which will probably be called FermZilla. I quote from their email: "We had the first samples at Christmas and testing has been going well. We have made a few minor tweaks to a couple of parts, and we are waiting on suppliers to complete the first shipment. The initial FermZilla units will all be 27 liters, the main bodies will be from Polyethylene Terephthalate. A couple of months after the 27 liter units the 55 litre ones will hit the market. The valves and lids will be compatible among all FermZilla sizes.
Testing on polymers with a higher glass transition temperature (at a suitable price point) are still in the early stages and yet to be qualiifed; the initial release will not handle temperatures of boiling wort/water. The first batch will be tested in the Australian market."

There is a lot of bad blood and legal issues between the two companies and it's something I don't want to bring to this discussion. Who stole who's idea, who patented the design, who owns the brand name - those are all issues that I kindly ask you to leave aside. There is an ongoing trial that will probably settle things between the two parties according to the law.

The representatives for these two companies are here and hopefully will answer questions about the products. I'm not here to take sides and neither should you. Let's focus on the final product and getting the best thing for our money.

Hopefully this post will shed some light on what's happening right now without fueling an existing conflict. I am curious to see what you thing but let's keep things civilized!
 
Keg-King kommer med en miniversjon uten dumpventil, for bruk i benkkjøleskap.
c9f8f49b915a207d593e03f48e9316c9.jpg
5f5e994c574d11eed0992ff3da24a9ef.jpg
 
Nice!
Men jeg får jo enda frysninger av beergun. Har jo en, har brukt den, men herregud for et styr....

Noen som forøvrig har prøvd naturlig karbonering på boks?
 
Tilbake
Topp