NM 2022 - den store diskusjonstråden

Nei, det blir ikke noen live-sending i år, i hvert fall ikke ift. NM-vinnere. Kan hende vi får til noe når "Årets hjemmebrygger" skal kåres?
 
Er lettere sjokkert. Sørante ble liksom bare sendt inn fordi jeg likevel skulle sende inn. Forventet høyere skåre på andre øl.

Tror faktisk ikke det er en eneste engelsk humle i det ølet :D .

Viser vel at jeg kan bli for opphengt i opphavet framfor hva humla gir. Pacific Gem er hovedingrediensen i det ølet.


Ser man her gir det forsåvidt menig å ha den i WP og tørrhumle på en EIPA.

Lov å ha flaks.

Hyggelig at man kan vinne NM i IPA uten co2, fat, boks og annet "nødvendig" utstyr.

Denne gang var det nok med tørrgjær, plastbøtte, flasker og sukkerbiter.

Skylder forumet en stor takk. Jeg har lært utrolig mye av alle folkene her.
 
Hyggelig at man kan vinne NM i IPA uten co2, fat, boks og annet "nødvendig" utstyr.

Denne gang var det nok med tørrgjær, plastbøtte, flasker og sukkerbiter.
Det har vært hjemmebrygget glimrende IPA på den måten i mange tiår. Har vel festet seg noen myter de siste årene om at det ikke er mulig å brygge noe som helst uten fancy gjæringskar, trykk osv. Noe som absolutt ikke stemmer, selvsagt. Gratulerer!!!!
 
Er lettere sjokkert. Sørante ble liksom bare sendt inn fordi jeg likevel skulle sende inn. Forventet høyere skåre på andre øl.

Tror faktisk ikke det er en eneste engelsk humle i det ølet :D .

Viser vel at jeg kan bli for opphengt i opphavet framfor hva humla gir. Pacific Gem er hovedingrediensen i det ølet.


Ser man her gir det forsåvidt menig å ha den i WP og tørrhumle på en EIPA.

Lov å ha flaks.

Hyggelig at man kan vinne NM i IPA uten co2, fat, boks og annet "nødvendig" utstyr.

Denne gang var det nok med tørrgjær, plastbøtte, flasker og sukkerbiter.

Skylder forumet en stor takk. Jeg har lært utrolig mye av alle folkene her.
Blir ikkje større fisk om ein har dyrare fiskestang... Om du skjønna kva eg meiner. Gratulerer, og godt brygga
 
Vil først og fremst gratulere alle vinnere, og de som har klart pallplassering!

Venter jo spent på dommerskjema for innledende og resten av finaleflightene.

Det ene skjemaet som ligger ute for "lys ale", ser foressten ut som er ifra 2020 :)
 
Ser det er splittet opp i nye klasser i år. Bock, hvete og lys belgisk har vel vært kombinert med andre før om jeg ikke tar feil. Hvilke klasser er igjen, blir alle separate nå? Og ikke minst, når kommer resten av resultatene?
Klassene vil fra nå av i all hovedsak følge Norbrygg sine typedefinisjoner. https://norbrygg.no/definisjon-av-oltyper/
De som er igjen nå er 10. Mørk belgisk, 11. Syrlig øl og 12. Norske tradisjonsøl. Når kommer de siste? Skulle forundre meg mye om ikke alle vinnerne er publisert i løpet av helgen. Deretter starter vi opp med publisering av resultater fra innledende runder samt dommerskjema. Deretter blir alle oppskriftene med kommentar publisert, så det er noe å glede seg til i alle fall et par uker til :D
 
Dette minner meg mer og mer om når man bestiller en pakke med postnord. Man får beskjed om at den er på veg, men ingen vet når den kommer

Og så sitter du hjemme hele dagen og venter, og klokken 17:52 tikker det inn en sms hvor det står at ingen var hjemme da de prøvde å levere pakken.

Og så må du reise til en pakkesentral to mil unna, hvor du mottar pakken mot et spedisjonsgebyr på kr 129.

Klassisk Post Nord.
 
Veit at det klør.... Vi må huske på at det er frivillig arbeid og vanvittig mye arbeid. Kommer nok snart RDWHAHB
Fullstendig klar over at det er frivillig arbeid, og all honnør til arrangørene for det. Men er det så vanvittig mye arbeid å legge ut finaleresultater til tre kategorier at det trengs over en uke?

Med fare for å virke surmaget, så savner jeg virkelig kommunikasjon og i informasjon fra arrangører i år. Må huske at det er vanvittig mye arbeid som har blitt lagt ned fra hjemmebryggernes side og.
 
Tilbake
Topp